Gå til innhold

bytte barnehage to ganger ett år?

Anbefalte innlegg

Gjest skal det eller det?

Minsten bytter nå barnehage pga at den ligger nærmere hjemmet. Vi bor på et lite sted, så jeg vet litt om barnehagen og de ansatte. Så er det om h-n skal være der eller bli flyttet over til en annen barnehage fra høsten av (enda nærmere hjemstedet). Men jeg vil helst ikke at barnet bytter barnehage igjen. Hva mener dere? Jeg vil ikke at barnet skal ha for mange endringer, men den andre barnehagen er bedre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/216700-bytte-barnehage-to-ganger-ett-%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest i samme situasjon

Vi må gjøre akkurat det samme nå, pga flytting midt i året. Barnet skal begynne i ny barnehage nå (familiebarnehage) og er da til høsten så stor at hun må bytte barnehage igjen.

Ikke en ønsket situasjon, men med å snakke mye med henne litt før hver flytting, håper vi det går relativt greit likevel.

Gjest skal det eller det?

Vi må gjøre akkurat det samme nå, pga flytting midt i året. Barnet skal begynne i ny barnehage nå (familiebarnehage) og er da til høsten så stor at hun må bytte barnehage igjen.

Ikke en ønsket situasjon, men med å snakke mye med henne litt før hver flytting, håper vi det går relativt greit likevel.

Barnet MÅ ikke bytte barnehage til høsten, men jeg har et mye bedre inntrykk av denne andre barnehagen og dens ansatte enn den barnet nå skal gå i. Samt at uteområdet i den h-n skal gå i nå ikke er noe å skryte av; det ligner en parkeringsplass.

Nærhet til barnehagen er viktig, dersom det medfører mye stress å levere barnet lenger unna (hvis dere ikke har bil, f.eks og må kjøre kollektivt). Det er også viktig at barnet kjenner en eller flere som skal begynne på skolen sammen med det.

Vurder dette opp mot det negative, som er å rykke barnet opp fra kjente omgivelser enda en gang. For det er jo ikke noe særlig.

Gjest lille rosinen

Kan du ikke vente med å bytte barnehage til h*n kan begynne i den h*n skal begynne i til høsten?

Barn tåler nesten det meste, men det betyr ikke at det er bra for dem... Hvis du kan klare å unngå et bytte, ville jeg gjort det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...