Gå til innhold

Fradrag på skatten til adopsjonsutgifter?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi fikk kr. 25.000 i fradrag i 2001 under post 3.2.10 (?) Foreldrefradrag. La ved oppsettet fra VB om hvordan utgiftene var fordelt. Fikk fradrag for utgifter i giverland etter tildeling. Hvis man har utgifter til andre barn også (barnehage/SFO) så er det totalt kr. 30.000 for 2 barn, deretter tror jeg det øker med kr. 5.000 pr. barn (nye regler). Det var også 2 andre familier i samme kommune som fikk fradrag dette året, vet jeg.

Noen kan fortelle at de har fått det godkjent. Vi fikk ikke det. Det virker som om det kan variere fra kommune til kommune. Vi prøvde å klage, men fikk en masse henvisninger til paragrafer, så personlig tror jeg at man kun kan få det godkjent om man har veldig snille saksbehandlere i sin kommune.

I følge de paragrafene som jeg fikk henvist til i form av kopier fra lovverket så har vi ikke mulighet for fratrekk.

Men verd å undersøke mer og verd å prøve - det er jo snakk om en del penger.

Skal i så fall med under underhold (barnehageutgifter o.l)

Vi fikk kr. 25.000 i fradrag i 2001 under post 3.2.10 (?) Foreldrefradrag. La ved oppsettet fra VB om hvordan utgiftene var fordelt. Fikk fradrag for utgifter i giverland etter tildeling. Hvis man har utgifter til andre barn også (barnehage/SFO) så er det totalt kr. 30.000 for 2 barn, deretter tror jeg det øker med kr. 5.000 pr. barn (nye regler). Det var også 2 andre familier i samme kommune som fikk fradrag dette året, vet jeg.

Vi prøvde også å få fradrag, men fikk avslag. Dette kommer helt an på saksbehandleren deres. Vet om par i samme fylke som har fått fradrag så dere må stå på å håpe på en grei saksbehandler. Man får i hvert fall ingen ting dersom man ikke prøver. Håper det går bra for dere.

Vi prøvde også å få fradrag, men fikk avslag. Dette kommer helt an på saksbehandleren deres. Vet om par i samme fylke som har fått fradrag så dere må stå på å håpe på en grei saksbehandler. Man får i hvert fall ingen ting dersom man ikke prøver. Håper det går bra for dere.

I hht relevant lovverk skal det ikke gis fradrag i skatt for adopsjonsutgifter.

Likevel har noen kommuner/saksbehandlere gitt slikt fradrag. Det har da, i flg likningskontoret, vært gjort en feil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...