Gå til innhold

BFD mangler kompetanse om adopsjon

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Rett og slett

Du kunne jo nå vist at du bare ikke slenger ut en påstand ved å komme med den eksakte linken.

Det handler om troverdighet.

Finner du det ikke på nettet når du søker på dokumenter på Justisdepartementets hjemmeside kan du bare bestille det!

Annonse

Gjest Lett forvirret???????

Finner du det ikke på nettet når du søker på dokumenter på Justisdepartementets hjemmeside kan du bare bestille det!

Tenkte jeg skulle lese det i kveld og når jeg søker på ordene: "adopsjon gyldig domstol" samtidig så får jeg ikke opp noen innstilling nr 74.

Kanskje den ikke eksisterer?

Det er vel uansett ikke noe unaturlig i at det er domstolen, og ikke departementet som avgjør hvor vidt noe er gyldig eller ei, uansett hva vi snakker om?? Det får i alle fall ikke meg til å reagere nevneverdig. Det handler ikke om å mangle kompetanse, det handler vel mer om å mangle myndighet vil jeg tro?

Uansett. Jeg har sympati med det du har opplevd, og har overhode ikke noen grunn til å ikke tro at det har blitt begått urett mot deg.

Men jeg synes fremdeles du skyter over mål når du påstår at all adopsjon skjer på samme miserable måte i dag. Verden går framover.

Og jeg tror du gjør deg selv en kraftig bjørnetjeneste ved å benytte deg av MJ sine tjenester, men du må jo ta dine egne selvstendige valg...

Forøvrig synes jeg at du skal ta et hint om at det ikke er ønskelig at du teppebomber dol med påstander om gyldigheten av våre adopsjoner. Aksepter at det har du rett og slett null peiling på. Du har ikke sett våre barns papirer, du har ikke hørt deres historier, du vet ikke hva vi vet og ikke vet, og ingen adoptivforeldre med vettet i behold ville røpet det her uansett.

Lykke til videre!

Annonse

Det er vel uansett ikke noe unaturlig i at det er domstolen, og ikke departementet som avgjør hvor vidt noe er gyldig eller ei, uansett hva vi snakker om?? Det får i alle fall ikke meg til å reagere nevneverdig. Det handler ikke om å mangle kompetanse, det handler vel mer om å mangle myndighet vil jeg tro?

Uansett. Jeg har sympati med det du har opplevd, og har overhode ikke noen grunn til å ikke tro at det har blitt begått urett mot deg.

Men jeg synes fremdeles du skyter over mål når du påstår at all adopsjon skjer på samme miserable måte i dag. Verden går framover.

Og jeg tror du gjør deg selv en kraftig bjørnetjeneste ved å benytte deg av MJ sine tjenester, men du må jo ta dine egne selvstendige valg...

Forøvrig synes jeg at du skal ta et hint om at det ikke er ønskelig at du teppebomber dol med påstander om gyldigheten av våre adopsjoner. Aksepter at det har du rett og slett null peiling på. Du har ikke sett våre barns papirer, du har ikke hørt deres historier, du vet ikke hva vi vet og ikke vet, og ingen adoptivforeldre med vettet i behold ville røpet det her uansett.

Lykke til videre!

Flott snø - stiller meg bak dette svaret.

Gjest Rett og slett

Lykke til videre!

Ja da vet du jo like lite om adopsjonen din som departementet.

Da er det vel bare du da som påstår at den er lovlig og gyldig.

Ja da vet du jo like lite om adopsjonen din som departementet.

Da er det vel bare du da som påstår at den er lovlig og gyldig.

Helt korrekt, JEG kan heller ikke avgjøre om en adopsjon er gyldig. Det er det domstolen som kan. Og ved utelandsadopsjon er det domstolen i giverlandet som avgjør dette. Ved innelandsadopsjon er det heller ikke departementet som avgjør gyldigheten, men domstolen. En domstol må ALLTID stemple papirene.

Som sagt, jeg ser ikke det kontroversielle i det du sier.

Gjest Lett forvirret???????

Her er det men du må lete frem til nr. 74 selv ellers så søker du på www.stortinget.no

http://www.stortinget.no/inns/2001/index.shtml

http://www.stortinget.no/inns/2001/200102-074-003.html

Se sak nr 114.

Det står da ikke her at BFD mangler kompetanse om adopsjon, men at "departementet ikke hadde kompetanse til å vurdere hvorvidt biologisk mor ba om å få barnet adoptert bort, eller om underskriftene på erklæringene og øvrige dokumenter er falskt påført mot hennes vilje".

Gjest Rett og slett

http://www.stortinget.no/inns/2001/200102-074-003.html

Se sak nr 114.

Det står da ikke her at BFD mangler kompetanse om adopsjon, men at "departementet ikke hadde kompetanse til å vurdere hvorvidt biologisk mor ba om å få barnet adoptert bort, eller om underskriftene på erklæringene og øvrige dokumenter er falskt påført mot hennes vilje".

Den kompetansen skal de jo ha,da for å kunne ivareta barnas rettsikkerhet ved adopsjon.

Gjest Rett og slett

Helt korrekt, JEG kan heller ikke avgjøre om en adopsjon er gyldig. Det er det domstolen som kan. Og ved utelandsadopsjon er det domstolen i giverlandet som avgjør dette. Ved innelandsadopsjon er det heller ikke departementet som avgjør gyldigheten, men domstolen. En domstol må ALLTID stemple papirene.

Som sagt, jeg ser ikke det kontroversielle i det du sier.

Dette er tull fra a til å.

Hvilken Haag konvensjon er det du snakker om.

Det kan umulig være den av 14.desember 1964 ellers så hadde vel den colombianske dommen blitt forkynt via Tingretten i Norge og dermed blitt rettskraftige i Norge.

Med andre ord er dine colombianske domspapirer ikke vært mer enn papiret det er skrevet på.

Gjest hva mener du egentlig?

Den kompetansen skal de jo ha,da for å kunne ivareta barnas rettsikkerhet ved adopsjon.

Mener du at norske myndigheter og rettsinstanser skal inneha denne kompetansen?

At alle land det adopteres fra ikke har denne kompetansen?

Mener du at norske mydigheter må inn i de enkelte landene og overprøve deres rettspraksis?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...