Gjest ...til alle som svarer Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Sitter her og funderer litt, skjønner dere :-) Jeg lurer på om man på noen som helst måte kan forutsi hvordan graviditeten blir? Moren min tror jeg hadde helt fine graviditeter. Jeg har ikke søsken som selv har født, så der kan jeg ikke finne info. Min form er helt perfekt og jeg har aldri vondt noe sted. Ikke en gang uskyldig hodepine. Kan jeg da forutsi at jeg sannsynligvis vil få et greit svangerskap... ...eller er det bare ønsketenkning...? :-) På forhånd takk... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luska Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Jeg tror nok ikke du kan forvente deg å få likt svangerskap som moren din. En kvinne som har født fire barn, kan ha hatt fire vidt forskjellige svangerskap, for å si det sånn. Noen sier også at man kan forvente ganske lik fødsel som sin mor. For min del stemte det; min mor hadde kjappe, greie fødsler, og min fødsel var også veldig grei. Min søster derimot endte med keisersnitt til alle sine fødsler, så det stemmer nok ikke helt det heller. Men lykke til! Ikke gru deg. Jeg grudde meg vanvittig til selve fødselen, noe jeg i ettertid er irritert på meg selv for, for fødselen var som en drøm! (nesten) ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Ikke de som har vært gravide før kan forutsi noe om hvordan neste svangerskap blir..... Jeg var i fin form med førstemann, nå er jeg 24 uker på vei med toer'n og har vært helt eller delvis sykemeldt omtrent hele tiden... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaVa Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Det er umulig å forutsi svangerskap - men de aller aller fleste kommer seg igjennom svangerskap på en god måte :-) Har selv tre flotte, men veldig forskjellige svangerskap (og fødsler) bak megh. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Har inntrykk av at det er umulig å forutsi hvem som får problemer i svangerskapet. Kjenner til mange veldig spreke som har hatt bekkenløsning eller andre problemer, og mindre spreke som har vært sprekere enn aldri før under svangerskapet. Men _helt_ generelt kan man vel anta at de som generelt har god helse får lettere svangerskap enn de øvrige, selv om det finnes masse unntak. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melissa Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Første svangerskapet mitt gikk kjempefint med få plager. Denne gang har jeg derimot ekstrem svangerskapskvalme og bekkenløsning, så en kan trygt si at det ikke er lett å forutsi nei! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trultemor25 Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Jeg er så og si aldri syk, er ikke stort som plager meg eller feiler meg, men jeg må si jeg hadde en del plager i svangerskapet. Kvalme, ekstrem halsbrann, bekkenløsning, bekkenlåsning, drøssevis med vann i kroppen.. Vanskelig å forutsi hvordan et svangerskap vil være med andre ord. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 For meg stemmer det du sier. Mamma hadde enkle og greie svangerskap (2) og det hadde jeg og. Aldri syk, i god form, trener jevnlig. Jeg var ikke sykmeldt en dag, jobbet helt fre til 3 uker før termin, trente senest dagen før jeg fødte (to uker over termin), og kan ikke klage. Søsteren min hadde et slikt svangerskap også - og det neste var helt jævlig. Moren min har to jenter, jeg har to jenter, søsteren min har en jente og en gutt, og det var med gutten alle problemene kom - og det kan ha noe å si... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Dessverre fungerer det nok ikke slik. Moren min hadde to veldig lette svangerskap med meg og broren min. Jeg har hatt 3 tøffe svangerskap, med bekkenløsning, mye kynnere og tidlige sykemeldinger. Fødslene har også vært helt forskjellige. I tillegg har ikke hun ett eneste strekkmerke, mens magen min ser ut som et verdenskart! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Lurulf Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Det at man kunne se på sin mors svangerskap og fødsler stemte ikke for meg. Min mor hadde tre lette svangerskap og fødsler. Mine to svangerskap og fødsler var kompliserte. De fulgte i og for seg samme møster, bare at både svangerskap og fødsel var flere hakk værre andre gang. Men ikke bekymre deg på forhånd. Det virker som det går veldig greit for det store flertall :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 tror det er umulig å si.. Jeg har f.eks vært mye syk (kronisk sykdom), men har aldri vært så frisk som jeg var da jeg var gravid. Fødselengikk fint, presset ungen fort ut - det gjorde mamma og.. så kan hende det er en sammenheng, eller rent tilfeldig. : ) mamma revnet ikke, og det gjorde ikke jeg heller (ikke noe nevneverdig), men det har nok jordmora mye av æren for. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Tror ikke det nei. Min mor hadde to lette svangerskap, var ikke kvalm en dag i følge henne selv. Men hun hadde tøffe og langvarige fødsler. Jeg spydde meg gjennom tre svangerskap, såpass at jeg gikk ned i vekt men jeg hadde veldig raske og lette fødsler da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Tror ikke det nei. Min mor hadde to lette svangerskap, var ikke kvalm en dag i følge henne selv. Men hun hadde tøffe og langvarige fødsler. Jeg spydde meg gjennom tre svangerskap, såpass at jeg gikk ned i vekt men jeg hadde veldig raske og lette fødsler da. *Fnis* Innlegget du svarte på er 5 år 7 mnd gammelt så fødselen er forhåpentligvis vel overstått! ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 *Fnis* Innlegget du svarte på er 5 år 7 mnd gammelt så fødselen er forhåpentligvis vel overstått! ;o) Ja, jeg så det jeg og. Etterpå. Skjønner ikke åssen jeg rota meg dit? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Ja, jeg så det jeg og. Etterpå. Skjønner ikke åssen jeg rota meg dit? *Hehe* Du får skylde på at det snart er helg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.