Gå til innhold

Hvilke frukter er fine å gi?

Anbefalte innlegg

Hva er best å lage fruktmos av? Min kjære snuppe er veldig glad i pære og eplemos. Hjemmelaget og uten sukker selvfølgelig. Men hva annet er fint? Kan jeg lage mos av paprika? Agurk? P.s. hun er glad i potet og gulrotmos til middag (kokt selvfølgelig) Men hva kan jeg gi rått?

Må føre til at vi bor på et lite sted som ikke har det voldsomt store utvalget!

P.s. vet at agurk og paprika ikke er frukt!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/216846-hvilke-frukter-er-fine-%C3%A5-gi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Staver av agurk og gulrot kan du kanskje gi (du sier ikke noe om hvor gammelt barnet er). Mine har fått det fra de var rundt 6 mnd.

Ellers kan du jo lage mos av det meste - bare fantasien setter grenser.

Sitrus kan du jo være litt forsiktig med. Evt. blande litt presset appelsin med moset banan. (Mmmmm!)

kiwi, kanskje. Har ikke prøvd det selv, men ser for meg at det kan fungere. Fersken? Nektarin?

Agurk har "alltid" vært populært her i huset, men kan ikke huske at vi moset det og husker ikke når vi startet å gi dem biter. Det finnes jo ferdig barnemos på glass; du kan ikke få noen ideer her da (men fremdeles lage selv)?

Annonse

Gjest Usikker på dette her

Staver av agurk og gulrot kan du kanskje gi (du sier ikke noe om hvor gammelt barnet er). Mine har fått det fra de var rundt 6 mnd.

Ellers kan du jo lage mos av det meste - bare fantasien setter grenser.

Sitrus kan du jo være litt forsiktig med. Evt. blande litt presset appelsin med moset banan. (Mmmmm!)

Hei. Tør ikke å gi gulrotstaver jeg - er redd de skal få i halsen. Det samme med druer, eple og pærebiter o.l. og brødskkorper. Er jeg spesielt engstelig av meg, er det "vanlig" å gi sånne harde ting så tidlig?

Prinsessemamma

Hei. Tør ikke å gi gulrotstaver jeg - er redd de skal få i halsen. Det samme med druer, eple og pærebiter o.l. og brødskkorper. Er jeg spesielt engstelig av meg, er det "vanlig" å gi sånne harde ting så tidlig?

Gir ikke gulrot- el agurkstaver jeg heller (har en jente på 9 mnd) men skorpe og skalk får hun å gnage på, men jeg følger alltid med og tar ut de altfor store bitene av munnen hennes. Vannmelon og honning melon får hun og det elsker hun, suger i seg og tygger når hun får i seg biter.

Hvor gammelt er barnet da?

Jeg ga eplebåter, gulrotstaver, agurkstaver og brødskorper til mine fra de var rundt 6-7 mnd gamle. Det var kjempeherlig å tygge på for kløende gommer.

Men jeg var bestandig sammen med dem når de spiste.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...