sm_la Skrevet 2. februar 2006 Skrevet 2. februar 2006 jeg har sliti med betennelse i akillessenen i over 2 år nå... tror jeg ska bli sendt til spesialist.. men.. det jeg lurer på... er det dumt av meg å stå på snowboard når jeg har betennelse?? 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 2. februar 2006 Skrevet 2. februar 2006 Jeg vet ikke om det er dumt å stå på snowboard, men et lite tips er å bygge opp alle sko bittelitt i hælpartiet, det hjelper på smertene. Problemet er at det fort kan bli betennelse på framsiden av leggen... Du må nok til lege for å bli kvitt dette. 0 Siter
Gjest Betennelse i akilles Skrevet 23. februar 2006 Skrevet 23. februar 2006 Jeg vet ikke om det er dumt å stå på snowboard, men et lite tips er å bygge opp alle sko bittelitt i hælpartiet, det hjelper på smertene. Problemet er at det fort kan bli betennelse på framsiden av leggen... Du må nok til lege for å bli kvitt dette. Og hva gjør legen?Voltaren? har ennå ikk emøtt en lege som har kunne hjulpet meg. 0 Siter
hovell Skrevet 6. mars 2006 Skrevet 6. mars 2006 Og hva gjør legen?Voltaren? har ennå ikk emøtt en lege som har kunne hjulpet meg. Dersom du har smerter av å stå på snowboard, så kutt ut snowboard i en periode. Ofte er det et dårlig alternativ å bygge opp under hæl/fikse og trikse for å kunne gjøre aktivititet; får da bare mer problemer fra andre muskler og ledd. Har du hatt smerter over to år er det lurt å ta tak i problemet, for å redusere risiko for at tilstanden blir kronisk. Tren alternativt, tøy achilles-senen mye, fysioterapi. Men kom i gang med et behandlingsopplegg så raskt som mulig! :-) hilsen fysioterapeut og treningsveileder 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.