Gå til innhold

Betennelse i akillessenen


sm_la

Anbefalte innlegg

jeg har sliti med betennelse i akillessenen i over 2 år nå... tror jeg ska bli sendt til spesialist.. men.. det jeg lurer på... er det dumt av meg å stå på snowboard når jeg har betennelse??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke om det er dumt å stå på snowboard, men et lite tips er å bygge opp alle sko bittelitt i hælpartiet, det hjelper på smertene.

Problemet er at det fort kan bli betennelse på framsiden av leggen...

Du må nok til lege for å bli kvitt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Betennelse i akilles

Jeg vet ikke om det er dumt å stå på snowboard, men et lite tips er å bygge opp alle sko bittelitt i hælpartiet, det hjelper på smertene.

Problemet er at det fort kan bli betennelse på framsiden av leggen...

Du må nok til lege for å bli kvitt dette.

Og hva gjør legen?Voltaren?

har ennå ikk emøtt en lege som har kunne hjulpet meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Og hva gjør legen?Voltaren?

har ennå ikk emøtt en lege som har kunne hjulpet meg.

Dersom du har smerter av å stå på snowboard, så kutt ut snowboard i en periode. Ofte er det et dårlig alternativ å bygge opp under hæl/fikse og trikse for å kunne gjøre aktivititet; får da bare mer problemer fra andre muskler og ledd. Har du hatt smerter over to år er det lurt å ta tak i problemet, for å redusere risiko for at tilstanden blir kronisk. Tren alternativt, tøy achilles-senen mye, fysioterapi. Men kom i gang med et behandlingsopplegg så raskt som mulig! :-)

hilsen fysioterapeut og treningsveileder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...