Nyttårsjenta' Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Dattera mi på 2 år går og synger "Hei vil, hei vil" og slår hendene sammen. Jeg regner med at det er en sang hun har læart i barnehagen, men jeg glemmer å spørre de når jeg er der. Er det noen som kjenner til denne og kan hjelpe meg med teksten, slik at jeg kan synge den sammen med henne...? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/216931-hei-vil/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Skal vi se hva jeg husker her i ammetåka... Vi sang denne sangen masse da jeg var ped.leder på småbarnsavdeling (hvis det er denne snuppa di mener da)... -------------------------------- På marken lå snøen så kram og så fin Hei vi, hei va, hei fallerallera Og barna fikk travelt, du storeste min Hei vi, hei va, hei fallerallera De laget en snømann så høy som så så tykk som så ja tykk som så Hei vi, hei va, hei fallerallera ------------------------- Men sangen har flere vers, jeg skal tenke litt jeg... Men det skal ihvertvall være første verset... Og hun mener nok ikke å klappe, hun mener nok å "børste av seg snøen" på en måte, det var ihvertfall sånne bevegelser vi hadde på "hei vi" osv... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/216931-hei-vil/#findComment-1600338 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Uffda, den ble jo skikkelig vanskelig å lese... Skal vi se... Har tenkt litt på resten av versene, så får vi se hva jeg kommer på... ------------------------- 1.vers: På marken lå snøen så kram og så fin Hei vi, hei va, hei fallerallera Og barna fikk travelt, du storeste min Hei vi, hei va, hei fallerallera De laget en snømann så høy som så så tykk som så ja tykk som så Hei vi, hei va, hei fallerallera 2.vers: Og skjegget de ga ham av mose så grå Hei vi, hei va, hei fallerallera Til øyne to kullbiter satte de på Hei vi, hei va, hei fallerallera Til nese en pinne så lang som så så tykk som så ja tykk som så Hei vi, hei va, hei fallerallera 3.vers: Og snømannen sto der i kulde og frøs Hei vi, hei va, hei fallerallera Men så kom det regn, han fikk snue og nøs Atsjo Hei vi, hei va, hei fallerallera Han gråt så det rant og ble tynn som så så tynn som så ja tynn som så Hei vi, hei va, hei fallerallera --------------------------------- Der! Utrolig hva hjernen kan hvis man må 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/216931-hei-vil/#findComment-1600371 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Uffda, den ble jo skikkelig vanskelig å lese... Skal vi se... Har tenkt litt på resten av versene, så får vi se hva jeg kommer på... ------------------------- 1.vers: På marken lå snøen så kram og så fin Hei vi, hei va, hei fallerallera Og barna fikk travelt, du storeste min Hei vi, hei va, hei fallerallera De laget en snømann så høy som så så tykk som så ja tykk som så Hei vi, hei va, hei fallerallera 2.vers: Og skjegget de ga ham av mose så grå Hei vi, hei va, hei fallerallera Til øyne to kullbiter satte de på Hei vi, hei va, hei fallerallera Til nese en pinne så lang som så så tykk som så ja tykk som så Hei vi, hei va, hei fallerallera 3.vers: Og snømannen sto der i kulde og frøs Hei vi, hei va, hei fallerallera Men så kom det regn, han fikk snue og nøs Atsjo Hei vi, hei va, hei fallerallera Han gråt så det rant og ble tynn som så så tynn som så ja tynn som så Hei vi, hei va, hei fallerallera --------------------------------- Der! Utrolig hva hjernen kan hvis man må Så fint at du la ut den sangen! Jeg tenkte på den da jeg så innlegget, men jeg husker den kun fra min egen tidlige barndom. Og derfor var det bare "hei vi, hei va, hei fallerallera" som satt igjen, og det syntes jeg ble i minste laget... Jeg tror ikke jeg har lært sangen selv, bare hørt den på Barnetimen på 60-tallet... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/216931-hei-vil/#findComment-1600406 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyttårsjenta' Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 Uffda, den ble jo skikkelig vanskelig å lese... Skal vi se... Har tenkt litt på resten av versene, så får vi se hva jeg kommer på... ------------------------- 1.vers: På marken lå snøen så kram og så fin Hei vi, hei va, hei fallerallera Og barna fikk travelt, du storeste min Hei vi, hei va, hei fallerallera De laget en snømann så høy som så så tykk som så ja tykk som så Hei vi, hei va, hei fallerallera 2.vers: Og skjegget de ga ham av mose så grå Hei vi, hei va, hei fallerallera Til øyne to kullbiter satte de på Hei vi, hei va, hei fallerallera Til nese en pinne så lang som så så tykk som så ja tykk som så Hei vi, hei va, hei fallerallera 3.vers: Og snømannen sto der i kulde og frøs Hei vi, hei va, hei fallerallera Men så kom det regn, han fikk snue og nøs Atsjo Hei vi, hei va, hei fallerallera Han gråt så det rant og ble tynn som så så tynn som så ja tynn som så Hei vi, hei va, hei fallerallera --------------------------------- Der! Utrolig hva hjernen kan hvis man må Det må jeg si - det var litt av en sang...! Tuuusen takk for at du tog deg tid til å skrive ned teksten...! ) Nå skal vi synge i helgen! GOD HELG! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/216931-hei-vil/#findComment-1600497 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Det må jeg si - det var litt av en sang...! Tuuusen takk for at du tog deg tid til å skrive ned teksten...! ) Nå skal vi synge i helgen! GOD HELG! Hihi, bare hyggelig... Snuppa på straks 3 mnd syntes det var veldig hyggelig at mamma måtte synge så fælt for å komme på teksten, ihvertfall God helg til dere også! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/216931-hei-vil/#findComment-1600593 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.