Gå til innhold

FU: Sover deres barn med døren åpen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Våre sover med døra åpen, men det er ikke noe krav tror jeg.

Når snuppa skal sove i min seng (det må hun innimellom, da hennes egen seng er "kummel"), vil hun ha det helt mørkt og med døra igjen. Skal hun sove i sin egen seng vil hun ha lyset på. (kanskje for å terge broren i overkøya?)

Annonse

Foreløpig ligger våre to største på samme rom, og døren står åpen til soveromsgangen der det er lys på. Jeg har døra åpen inn til vårt soverom også, slik at jeg hører dem om det er noe.

Hvordan det blir når de snart skal flytte ned i underetasjen og få egne rom vet jeg ikke. Det må de vel finne ut av selv.

Jentene mine på snart 5 og 3,5 år sover på samme rom, og akkurat det der er litt "trikky".

Minstejenta er av en eller annen grunn mørkredd, og må ha på lys eller aller helst ha døra åpen.

Størstejenta vil helst ha det helt mørkt når hun skal sove.

Og dermed har de noe å lage bøll om når de ikke vil sove...

Foreløpig virker truslene om å la dem sove på hvert sitt rom, for det vil de i alle fall IKKE!

Annonse

Yngste på 2 1/2 vil ha døren stengt og helt mørkt. Eldste på 4 1/2 vil ha døren åpen og helst litt lys på inne i rommet (har kommet den siste måneden). Tidligere holdt det at det var litt lys på i gangen utenfor og døren sto åpen.

Heldigvis sovner begge tross at det er litt lyder rundt de. Husker fra jeg var liten - det beste jeg visste var å sovne og samtidig høre at mamma og pappa var i stua.

Gjest lysrøret

Hos oss sover ungene med åpne dører. Nattlys på rommet sitt og lys ute i loftstua.

Ingen problemer med å sove, selvom tv og musikk durer i bakgrunnen hele kvelden. I tillegg har vi bikkje som bjeffer hvis folk kommer på døra. Ungene våkner ikke da heller.

Alt er en vane. Og det er deilig å slippe å være så stille i huset for å få ungene til å sove.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...