Gå til innhold

Veldig syk baby , fødselskomplikasjoner

Anbefalte innlegg

Gjest anonymdennegang

Nå er jeg veldig trist. Fikk nettopp telefon om at babyen til lillebroren min er alvorlig syk. Han ble født i natt, hadde navlesnora rundt halsen og har svelget mye fostervann med avføring i. Teknisk lungebetennelse kaller de det. Lillebror og kjæresten hans er selvsagt i sjokk, og inegn kan si noe om hvordan dette vil gå. Bror sier at han oppfatter kroppsspråket til legene i retning av at det ikke ser så bra ut. Vi kan ikke gjøre stort annet enn å håpe på det beste nå.

Akkurat nå hadde det gjort veldig godt å høre at det kan få en lykkelig slutt.

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Ikke denne gangen

De komplikasjonene der kjenner jeg ikke til.

Dere må nok bare vente og se.

Men det at legene ikke har sagt at det kan gå galt, ser jeg som et positivt tegn.

Min erfaring er at de som jobber på fødestuer er veldig ærlige.

Da jeg våknet fra narkosen etter mitt katasrofekeisersnitt, fikk jeg følgende beskjed:"Du har fått en sønn som trolig vil overleve, men som er middels til kraftig hjerneskadd".

Sønnen min overlevde. Legene kaller det et mirakel, men han er i dag skolebarn og har bare noen senskader i form av dårlig finmotorikk.

Gjest anonymdennegang

Håper virkelig at dette går bra!

Et av mine søskenbarn hadde fostervann i lungene da han ble født. Det var kritisk i starten, men har gått kjempefint, og nå er han en ung voksen mann under utdanning. :-)

Takk, det hjelper litt å høre at det kan gå bra. Det er viktig å beholde håpet selv om det ser mørkt ut. Nå har det forverret seg. Han har sluttet helt å puste selv og ligger i respirator. Legene sier at han har gått tilbake til forsterstadiet, men hva det egentlig innebærer vet jeg ikke.

Stakkars lillebror! Han var så stolt da ringte for å fortelle at barnet var født. Da mente legene at gutten var i fint form tross alt, og alt så lyst ut. Huffameg. Stakkars alle tre:-(

Gjest trultemor25

Jeg ble født med navlestrengen x antall ganger rundt halsen, hadde svelget fostervann som jeg selv hadde bæsja i. Jeg ble revet i hui og hast avgårde, ble pumpet og det var ikke måte på og jeg havna på prematuravdelingen, jeg var ikke prematur altså, men det er jo en avdeling for syke nyfødte. Tror jeg havna i en kuvøse. Men alt endte godt, her sitter jeg, frisk og rask!

Får håpe det går bra med barnet til lillebroren din!! Hold oss oppdatert!

Prinsessemamma

Huff, så grusomt da. Får vondt i magen av å høre om sånt. Håper virkelig den lille klarer seg tross dårlige odds...

Jeg har hørt om en liten baby som fikk kjemisk lungebetennelse (er det det samme?) pga fostervann i lungene, og ham gikk det helt fint med, lå på sykehus i 1 mnd og ble helt frisk. Håper det går like bra med gutten til din bror!

Klem

Annonse

heisann, så ikke inlegget ditt før nå, men ville bare si at jeg har en meget aktiv 4 åring løpende rundt i huset som ikke er verken skadet eller har komplikasjoner etter en liknende fødsel i mars 2001... han kom seg raskt etter intensiv behandlig og var en tilnærmet "vanlig baby" etter ca 2 mnd..

krysser fingrene for dere, det går helst bra og han får all den hjelp han trenger:-)

skorpionfisken

Jeg pleier å tenke at det de kunne gjøre noe med for 40 år siden kan de gjøre noe med nå også.

Jeg ble født 7 uker for tidlig og fikk lungebetennelse da jeg var under to kilo tung. Det er 40 år siden og jeg lå en måned på sykehuset før min mor fikk meg hjem.

Jeg vil mene at jeg ikke har noen varige men av det.

Da min sønn ble født med blodforgiftning 8 uker før tida tok jeg det derfor med knusende ro. Jeg stolte på at når de greide det da jeg var liten, så greide de det nå også. Og det gjorde de. Han er snart 17 år og helt normal på alle måter.

De utretter mirakler på sykehusene, så det går nok bra skal du se.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...