Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min erfaring er at det ikke nytter å fortelle slike folk noe ang. bilsikring. Det blir bare sure miner av det.

Glemte halvparten...

Jeg lar ikke Knotten sitte på med folk jeg vet slurver med dette. F.eks er mine besteforeldre, som er kjekke og greie på alle måter, innforstått med at de ikke får ha Knotten med seg i bilen. Svigermor, mamma og pappa har fått klinkende klar beskjed (og hvert sitt Graco-sete) om hvordan Knotten skal sikres.

Fortsetter under...

Det er vel ikke farlig å sitte foran i forovervendt sete med airbag?

Men usikret er farlig. Jeg ville sagt det som det der. Barna har fortalt at... Stemmer dette? Vi ville ikke at våre barn skal...

Farlig nei... De kan bare bli drept av airbagen. Gjør ikke noe det.

Først og fremst ville jeg drillet ungene på at de alltid skal sette seg bak og ta på sikkerhetsbelte uansett om de blir minnet på det eller ikke, men jeg vet ikke hvor store man er før man kan klare det.

Og jeg ville nok sagt noe skikkelig sutrete som at "jeg har virkelig ikke lyst at ungene mine skal dø, og selv om DERE er helt fantastisk flinke sjåfører og aldri kommer til å være skyld i en kollisjon så er det mange sprø ute på veiene som plutselig kan skjære over i feil kjørebane og kræsje i deres bil. Da er det faktisk viktig at ungene sitter sikret, for da kan de overleve. Og tro det eller ei, jeg vil at barna mine skal overleve en bilulykke. En airbag er faktisk LIVSFARLIG for barn, og kan egentlig forårsake død selv om ulykken egentlig i utgangspunktet ikke er en dødsulykke. Og det ville jo vært innmari trist da..."

Hva er egentlig probelemet med å sette ungene bak og ta på de beltet? Jeg bare fatter det ikke. Det er ikke verken vondt, ekkelt eller farlig å ha på seg beltet, og det bør være en selvfølge for alle små og store at man har det på for den minste lille kjøretur.

Ærlig talt???!!

man tar da vel ikke hensyn til voksne menneskers "sårhet" når det kommer til barns sikkerhet?

Aldrig om jeg ville tatt noe som helst som likner en dialog når det kommer til barn i bil...

svaret er enkelt: Sikring etter alder, eller ingen kjøretur!!

Annonse

Gjest kroppogsjel

Jeg har tydeligvis påvirket ungene mine til selv å ta initiativet hvis f.eks jeg skulle være så "teit" og i det hele tatt prøve meg på å snu bilen på gårdsplassen uten å ha spent dem fast. Da hyler nr 2 på tre år: DU har glemt å spenne meg fast. Vil du jeg skal DØ eller?

Så kanskje de kan lære ungene til selv å be om å bli satt fast? Da kan de voksne neppe la være å gjøre det.

De blir vel sårere om de tar livet av barnebarna/tanteungene, for å si det sånn.

Når det gjelder bilsikring, er det ikke noen nåde. Der må man være absolutt.

Forklar dem at ungene faktisk kan dø av å sitte foran med airbag, eller bak uten sikring. Vis dem statistikker på dette, om de ikke tror deg. Legg til at de får klekkelige bøter om de blir tatt i kontroll og barna ikke er sikret.

Drit i om de blir såre på sånt. Ungene dine er viktigere. Det bør de også synes.

Å ikke sikre barna i bilen er etter min mening barnemishandling. Har ikke lest alle innl. her,men tenk deg hva som vil skje ved en bråstopp. Vekten av barnet øker dramatisk bare ved en bråstopp i 50 km/t.Skal ikke store farten til før vekten er bortimot et tonn. Jeg ville nektet at mine barn satt i bil uten sikring.

Jeg har tydeligvis påvirket ungene mine til selv å ta initiativet hvis f.eks jeg skulle være så "teit" og i det hele tatt prøve meg på å snu bilen på gårdsplassen uten å ha spent dem fast. Da hyler nr 2 på tre år: DU har glemt å spenne meg fast. Vil du jeg skal DØ eller?

Så kanskje de kan lære ungene til selv å be om å bli satt fast? Da kan de voksne neppe la være å gjøre det.

*lol*

Jeg fikk høylydte protester fra min pode da han var mindre og jeg rygget ut av garasjen uten å ha på belte! ;-)

Han selv satt fastspent bak, men jeg skulle jo bare rygge ut av garasjen og ut i min egen oppkjørsel for derpå å gå ut av bilen og lukke garasjedøra! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...