Gå til innhold

Barn sove i annen etage enn de voksne?

Anbefalte innlegg

Inspirert av tråden om barn på samme rom: Vi skal pusse opp huset og kommer nå til å få en ny løsning der barna skal sove i 1. etage, og vi foreldre i kjelleren (vi har ikke 2. etage på vårt hus). Barna vil være 3 og 6 når vi starter med dette. Noen som har erfaring med at det faktisk kan funke å sove i en annen etage enn barna? Jeg må si jeg er noe skeptisk i utgangspunktet...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/216984-barn-sove-i-annen-etage-enn-de-voksne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos oss hadde ikke det vært aktuelt fordi jeg ikke ville sovet så godt. Jeg har en "angstgreie" for brann og fordi jentene er vant til å sove nær oss. Mine er nå 4 og 6, og det er helt uaktuelt før de er voksne tror jeg ;)

Jeg er ikke veldig overbeskyttende ellers, men på dette er jeg det.

Hos oss hadde ikke det vært aktuelt fordi jeg ikke ville sovet så godt. Jeg har en "angstgreie" for brann og fordi jentene er vant til å sove nær oss. Mine er nå 4 og 6, og det er helt uaktuelt før de er voksne tror jeg ;)

Jeg er ikke veldig overbeskyttende ellers, men på dette er jeg det.

Vi har huset fullt av røykvarslere - både enkeltstående og seriekoplete, så brann er jeg i grunnen ikke så redd for - annet enn at ungene faktisk ikke våkner av pipingen på røykvarslerene da.. Jeg tenkte mer på at det ble mye løping opp og ned trappen på natterstid...

Mine stebarn har sine rom i 2.etasje her, vi i 1... Hos mamma'n sin sover to unger pluss mamma'n og stefar i 2.etasje, og to unger i kjelleren...

Vi har en baby på straks 3 mnd, og når hun skal på eget rom, så blir det også i 2.etasje. Det blir nok ikke på en stund, for å slippe å fly opp og ned - men de andre sover der, så da går det nok bra med henne også! (har huset fullt av røykvarslere som testes en gang i mnd, det har vi faktisk fått en rutine på)

Annonse

Vi har nettopp fått en løsning som du/dere; ungen på 2,5år i 1.etg, vi i u.etg. Når minsten ikke ammes om natta, flytter han inn på rom i 1.også.

Vi syns det funker bra- har babycall på hvert av rommene, slik at vi hører det meste, og seriekoblede brannvarslere. Jevnlige brannøvelser, bl.a til uka;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...