Gå til innhold

Jenta vår spiser veldig lite


karinna

Anbefalte innlegg

Dette er helt sikkert et typisk mødrefenomen, vi er bekymret for at barna ikke spiser nok. Jeg vet nøyaktig hvor mye datteren min på 6 mnd spiser i døgnet pga at jeg hele tiden har måttet pumpe meg og gi henne på flaske. Hun er småspist, spiser ca. 7-9 dl i døgnet og er en storgulper. Hun ligger over gj.snittet i lengde, men veidde nå bare 6.4 kg på 6mnd-kontrollen. Men hun ser slettes ikke tynn ut. Jeg har prøvd med litt grøt den siste måneden, og iblant kan hun faktisk spise ganske bra, andre ganger ingenting. Hun har hele tiden vært veldig "rytmisk". Spiser 4 relativt store måltider i døgnet (melk) og sover hele natten (11-12 timer i strekk). De siste to dagene har hun plutselig begynt å nekte å spise. Er helt fortvila, hun har bare spist 4-5 dl melk per dag og ikke grøt. Snurper sammen munnen og skriker hvis jeg vil gi henne mat. Ellers virker hun helt i god form, smiler, er aktiv osv. Hun har sovet mer på dagen disse to dagene, men virker ikke slapp når hun er våken. Hva gjør jeg? Skal hun ha mindre melk når jeg gir henne grøtmåltider to ganger om dagen og hvor mye?

Hilsen en lettere fortvilet mor og far

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære karinna.

Det du beskriver er ikke uvanlig. Om hun spiser eller dier mindre noen dager er ikke farlig. Fortsett å tilby grøt og bryst, men ikke tving henne, så kan du regne med at dette ordner seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...