Gjest maarud classic Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Min sønn har blitt 1,5 år og han er ekstremt viljesterk. Flott det, men av og til lurer jeg litt på hvor han henter temperamentet fra... Han kan bli så frustrert over at brødskiva ikke ligger ferdig på plass i det han setter seg, at kan kaster seg bakover i stolen og vræler. Slår i bordet og veiver med armene. Ikke før han er ca ferdig med å spise, roer han seg sånn passe. Han har enorm apetitt og jeg mistenker at han kan ha lavt blodsukker... Han ble født med det og sov ikke om natta når han var 3,5 måneder, rett og slett fordi han måtte ha mat. Så han startet med grøt som 4 måneding og da sov han bedre. Hans forbrenning er kjempehøy og han veier 13 kg, men er ikke antydning til tykk. Spiser ca 2 skiver til frokost, full middagsporsjon og lunsj, kveldsmat og alt. Han har stålhelse - dvs at han nesten aldri er syk. Når han først blir syk, får han så og si ikke feber heller. Han hadde streptokokker i halsen i en uke, det blødde når han tok prøven, men bare svak feber og spiste like bra som vanlig. Litt blank i øya, bare. Men tilbake til temperament... Bare den minste motstand kan få han til å miste kontrollen. Han legger seg ned og dunker hodet i gulvet, til han får blåmerker i panna. Av og til smeller han det i veggen i steden. Han har på en måte forstått at det kan gjøre litt vondt, så han starter forsiktig, men dunker hardere og hardere til det gjør vondt... Jeg lurer litt på om temperamentet kan skyldes blodsukkeret hos så små? Han får jo så og si ikke sukkerholdige ting. Det andre jeg har fundert over, er aktivitetsnivået. Han våkner gjerne i 6-tiden hver dag og er høyt og lavt konstant. Sover kun en gang pr dag og sovner igjen i 19-20 tiden. Kanskje det er aktivitetsnivået som gir den enorme apetitten? Kanskje blodsukkeret blir så lavt fordi han forbrenner så mye. Kanskje han rett og slett skal ha enda oftere mat? Hva tror dere? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/217042-15-%C3%A5r-stor-matlyst-pluss-temperament/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mamma 24-7 Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Aner ikke om problemene kan komme av lavt blodsukker, har dere fått det målt foresten? Tror jeg ville tatt dette opp med legen jeg, både matlyst og temperament. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/217042-15-%C3%A5r-stor-matlyst-pluss-temperament/#findComment-1601221 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.