Gjest prinsesse og prinse mamma Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Kloke hoder her inne som jeg vet sitter med mange forskjellige tanker på mye. Jeg har akkurat startet på en ny jobb i en barnerhage. Trives godt, men 37,5 timers uke er uvant for meg, og jeg ser barna også blir slitne..De er 5,5 og snart 3 år. Jeg er utdannet barnevernpedagog og er vant til å arbeide turnus.. I går fikk jeg et annet jobbtilbud.. Det skal startes opp et prosjekt med botrening for unge rusmisbrukere her jeg bor..Jeg har fått jobb som nattevakt ca 55,2 % nattvakt. Jeg har ingen erfaring i å jobbe med rusmisbrukere fra før. Dette innebærer ca 7-9 vakter pr. mnd arb.tid fra 19.30 - 06.00. Jeg vil ha fri på dagene, selv om jeg så klart trenger å sove, da dette er våkne nattevakter. Det er en liten plass jeg bor på, jeg vet hvem beboerne er, og jeg bor veldig synlig. Er det risky av meg å ta en slik jobb i forhold til barna mine? Det vil jo bety mye tid til å være mamma, og vi vil slippe SfO til høsten.. Vet ikke om jeg er "tøff" nok av meg til en slik jobb...vanskelig dette. Jobben i barnehagen er i utgangspunktet bare ut barnehageåret, men med gode muligheter for mere. Denne jobben kjører jeg 16 km til hver dag, andre jobben kan jeg gå til. Nattvaktjobben er en prosjektstilling på 3 år som sannsynlig blir fast.. Hva ville dere gjort? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/217122-n%C3%A5-m%C3%A5-dere-hjelpe-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ped.leder Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Har du en pappa til barna som du bor sammen med? Jeg tror jeg hadde valgt den nye jobben jeg! Jeg jobber også i barnehage som barnevernspedagog og ville gjort mye for å få en mer relavant jobb. Jeg har også tenkt på at den dagen jeg får barn, så hadde det vært heldig å ha en nattevakt jobb. På den måten kunne vi faktisk ha ventet til barna blir litt eldre med å ha dem i barnehage, og ha mulighet til å gi dem korte "arbeidsdager" i barnehagen når de begynner der. Når jeg jobber så er kjæresten min hjemme med barna og når han jobber kan jeg være hjemme med barna. Ei nattevaktstillinger innebærer jo færre arbeidsnetter enn arbeidsdager i en vanlig jobb med samme lønn. Men man må jo "tåle" å jobbe netter da, og det gjør vel mange som har vært gjennom småbarnsperiode...? I forhold til jobben og om det er uansvarlig å jobbe med rusmisbrukere i botrening så er det nok ikke den TRYGGESTE jobben, når det er sagt så tror jeg heller ikke det er noe problem. Jeg ser for meg at den typen jobb du er tilbydd innebærer liten grad av tvang. I og med at det er botreningstilbud så handler det vel mer om veiledning og støtte vil jeg tro, og konfliktnivået vil nok være lavere enn om du jobbet på en institusjon med tvangsplasseringer. Lykke til med valget ditt! Spør gjerne mer hvis du vil jeg skal tenke mer sammen med deg :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/217122-n%C3%A5-m%C3%A5-dere-hjelpe-meg/#findComment-1601963 Del på andre sider Flere delingsvalg…
citygirl Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Du får vel en prøveperiode i den nye jobben, vil jeg tro. Jeg ville ha tatt sjansen. Høres ut som en spennende jobb hvor du kan bruke din kompetanse. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/217122-n%C3%A5-m%C3%A5-dere-hjelpe-meg/#findComment-1601979 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prinsesse og prinse mamma Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Har du en pappa til barna som du bor sammen med? Jeg tror jeg hadde valgt den nye jobben jeg! Jeg jobber også i barnehage som barnevernspedagog og ville gjort mye for å få en mer relavant jobb. Jeg har også tenkt på at den dagen jeg får barn, så hadde det vært heldig å ha en nattevakt jobb. På den måten kunne vi faktisk ha ventet til barna blir litt eldre med å ha dem i barnehage, og ha mulighet til å gi dem korte "arbeidsdager" i barnehagen når de begynner der. Når jeg jobber så er kjæresten min hjemme med barna og når han jobber kan jeg være hjemme med barna. Ei nattevaktstillinger innebærer jo færre arbeidsnetter enn arbeidsdager i en vanlig jobb med samme lønn. Men man må jo "tåle" å jobbe netter da, og det gjør vel mange som har vært gjennom småbarnsperiode...? I forhold til jobben og om det er uansvarlig å jobbe med rusmisbrukere i botrening så er det nok ikke den TRYGGESTE jobben, når det er sagt så tror jeg heller ikke det er noe problem. Jeg ser for meg at den typen jobb du er tilbydd innebærer liten grad av tvang. I og med at det er botreningstilbud så handler det vel mer om veiledning og støtte vil jeg tro, og konfliktnivået vil nok være lavere enn om du jobbet på en institusjon med tvangsplasseringer. Lykke til med valget ditt! Spør gjerne mer hvis du vil jeg skal tenke mer sammen med deg :-) Tusen takkk for et godt svar:) Jeg har en pappa til barna ja, og han er veldig for den nye jobben. Synes det evt vil være litt leit i forhold til barnehagen da når det er så kort tid siden jeg startet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/217122-n%C3%A5-m%C3%A5-dere-hjelpe-meg/#findComment-1602016 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angela1365380318 Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Kommer du til å være alene på den nye jobben eller vil det være flere der? Er du stor og sterk fysisk? Jeg ville snakket med andre i lignende stillinger og forhørt meg hvor trygg jobben er for deg, men også for din familie. Jeg kjenner en jente i en litt annen stilling en det du beskrev som innimellom får juling av beborene på jobb, enkelte ganger har det vært et under at hun ikke ble drept. Hun undskylder de med at de stor sett er greie og at de ikke alltid helt vet hva de gjør. Hun liker jobben, den byr på mange utfordringer og derfor vil hun ikke slutte. Jeg synest det er uansvarlig av henne når hun har en 4 år gammel gutt hjemme. Hadde hun vært barnløs eller hatt voksne barn er saken en helt annen. Tenk deg nøye om, tør du virkelig dette? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/217122-n%C3%A5-m%C3%A5-dere-hjelpe-meg/#findComment-1602056 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Jeg hadde i hvert fall byttet jobb. For meg hadde det vært drømmejobben, men det er fryktelig slitsomt å jobbe med rusmisbrukere. Men det gir mye tilbake. Og jeg har heller aldri fått bank, kun trusler som egentlig ikke betyr så mye. Jeg har jobbet litt med unger også og må si at det er ikke fullt så slitsom. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/217122-n%C3%A5-m%C3%A5-dere-hjelpe-meg/#findComment-1602105 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prinsesse og prinse mamma Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Jeg hadde i hvert fall byttet jobb. For meg hadde det vært drømmejobben, men det er fryktelig slitsomt å jobbe med rusmisbrukere. Men det gir mye tilbake. Og jeg har heller aldri fått bank, kun trusler som egentlig ikke betyr så mye. Jeg har jobbet litt med unger også og må si at det er ikke fullt så slitsom. Takk for svar:) Hva synes du er de største utfordringene? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/217122-n%C3%A5-m%C3%A5-dere-hjelpe-meg/#findComment-1602128 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.