Gå til innhold

Sikring i bil; en gang til

Anbefalte innlegg

Vi skal gå over til puter i bilen etterhvert. Barna er 5 og 7 år. De har hittills sittet i hts123-stoler. Vi skal få en bil til; og da skal de bare ha puter i disse. Men er det kvalitetsforskjeller på silke puter? Noen er kanskje mykere eller hardere å sitte på? Hva med pris, og hvor kjøper jeg dem?

En helt annen ting: Når er barn store nok til å sitte foran i en bil med airbag? Går det på tyngde eller høyde?

Håper noen vet...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/217153-sikring-i-bil-en-gang-til/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barn skal være 12 år eller 140 cm høye for å sitte foran med airbagen innkoblet. Har vel med nakkens muskelstyrke å gjøre bl.a.

Når det gjelder bilpute ville jeg kjøpt isoporpute med trekk som er vaskbart. Vi har et par i plast med trekk som vi bruker ved spisebordet på hytta, men de er harde og sikkert kalde å sitte på.

Ser du har fått svar angående airbagen, men når det gjelder putene bør du ikke kjøpe av den "flate" typen, dvs helt glatt pute uten haker til beltet. Puta vil da gli under barnet i en evt. kollisjon. Jeg ville også kjøpt pute med stålramme, ikke bare en ren isoporpute. Sikkert dårlig forklart, men her er en link til en skikkelig pute: http://www.hts.no/norsk/frameset_norsk.htm ->gruppe 2/3 -> HTS Junior

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...