Gå til innhold

Vanlig og angre etter sterilisering?

Anbefalte innlegg

Gjest nyoperert og lei

Min mann og jeg var enige om at vi ikke ønsket flere barn da sistemann som nummer tre i rekken,ble født i -03.

Jeg har hele tiden hatt et ønske om sterilisering,som jeg mente var den beste løsningen.

-Så denne uken ble det gjort...

først glad og fornøyd,så måtte jeg reise til byen en tur og plutselig var det gravide kvinner overalt!

jeg klarte ikke få konsentrert meg om å få gjort noe,reiste hjem og GRÅT.Vet egentlig ikke hvorfor,jeg vil ikke ha flere barn,men....

Er jeg bare hormonell etter operasjon eller har jeg gjort noe fryktelig dumt?

(jeg vet det ikke selv....)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/217165-vanlig-og-angre-etter-sterilisering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prinsessemamma

Det er jo et irreversibelt inngrep du har gjort, og jeg vil tro at det er ganske naturlig å kunne få en reksjon i etterkant der "realiteten" slår deg og du blir redd for at du kan komme til å angre og at du har gjort et feil valg. Hvis du egentlig vet at du ikke vil ha flere barn og er ferdig med babylaginga, så tror jeg at dette vil gå over og at det bare er litt vemodig for deg akkurat nå at en "epoke" i livet er over og en "dør" er stengt bak deg.

Klem

Jeg steriliserte meg for snart 3 år siden og har ikke angret ett sekund, men jeg burde absolutt ikke få flere barn av medisinske grunner så det var kanskje lettere å forsone seg med det.

Åffer burd du ikke få flere barn, om jeg tør spørre?

Det er jo et irreversibelt inngrep du har gjort, og jeg vil tro at det er ganske naturlig å kunne få en reksjon i etterkant der "realiteten" slår deg og du blir redd for at du kan komme til å angre og at du har gjort et feil valg. Hvis du egentlig vet at du ikke vil ha flere barn og er ferdig med babylaginga, så tror jeg at dette vil gå over og at det bare er litt vemodig for deg akkurat nå at en "epoke" i livet er over og en "dør" er stengt bak deg.

Klem

Døra er ikke stengt som du skriver. Jeg kjenner flere steriliserte kvinner som har fått barn etter inngrepet. Noen er reoperert og noen tok ivf.

Annonse

Prinsessemamma

Døra er ikke stengt som du skriver. Jeg kjenner flere steriliserte kvinner som har fått barn etter inngrepet. Noen er reoperert og noen tok ivf.

Ok, ja hvis man virkelig angrer og ønsker flere barn så lar det seg gjøre, men da må man vel punge ut selv både ved reoperasjon og ivf...

fei1365380229

Ok, ja hvis man virkelig angrer og ønsker flere barn så lar det seg gjøre, men da må man vel punge ut selv både ved reoperasjon og ivf...

Eller man kan adoptere :). Vi har aldri angret steriliseringen, men vi visste at hvis vi skulle ønske flere barn så skulle det barnet være adoptert og så ble det det.

Åffer burd du ikke få flere barn, om jeg tør spørre?

Underlivet mitt ble så ødelagt av fødslene at jeg måtte opereres for bl.a. nedsunken blære og etter den operasjonen kom jeg ikke til å tåle et svangerskap til, selv ikke med keisersnitt.

I tillegg hadde pr. da 4 av 6 barn i mine barns generasjon på min side livstruende hjertefeil og to av dem var døde før fødselen så det holdt i grunnen med de to vi hadde.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...