Gå til innhold

Krampe under kamp


kallen_4

Anbefalte innlegg

Jeg er 18 år og spiller fotball aktivt. Jeg trener fotball 3-4 ganger i uka, i tillegg en god del styrke. I det siste har jeg fått krampe i leggene på slutten av hver kamp, særlig når jeg spiller på hardt underlag. Er det noen som har en forklaring på dette problemet? På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje mangel på vitaminer og mineraler?

Særskilt magnesium men som jeg husker i farta er også kalium, kalsium og b-vitamin er knyttet opp mot muskelkramper.

Spis bananer! Drikk melk! Spis variert og sunt .. Og ta vitamineral-tilskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje mangel på vitaminer og mineraler?

Særskilt magnesium men som jeg husker i farta er også kalium, kalsium og b-vitamin er knyttet opp mot muskelkramper.

Spis bananer! Drikk melk! Spis variert og sunt .. Og ta vitamineral-tilskudd.

Takk for svaret! Men tror ikke det kan være det, fordi jeg spiser iallefall 1 banan og 1 liter melk daglig minst. Dessuten mener jeg selv at jeg har ett relativt bra kosthold. har du noen andre tips? alle tips mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret! Men tror ikke det kan være det, fordi jeg spiser iallefall 1 banan og 1 liter melk daglig minst. Dessuten mener jeg selv at jeg har ett relativt bra kosthold. har du noen andre tips? alle tips mottas med takk!

Det kan jo være at du rett og slett trener for mye, at musklene dine ikke får nok tid til å restituere seg etter hver trening/kamp/styrkeøkt. Pass på å drikke nok under fysisk aktivitet, helst noe med litt salt i, og gi kroppen nok hvile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...