Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest lille rosinen

Ja det tror jeg, alle babyer har samme øyefarge også forandrer det seg. Søsteren min var født med brune, men endte opp med mørkebå. Hva din baby kommer til å få kommer også an på foreldrenes øyefarge.

Jeg tror ikke det stemmer helt at alle babyer har samme øyefarge... Tror de fleste er født med mørkeblå, men så er noen, sånne som meg, født med mørkebrune...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/217186-%C3%B8yefarge-baby/#findComment-1602624
Del på andre sider

Annonse

Gjest lille rosinen

alle hvite mennesker er født med blå øyne. Uten unntak

På hva slags grunnlag sier du det? Jeg skal ikke avskrive utsagnet ditt helt sånn med en gang, vil gjerne høre dine argumenter først, men inntil videre så må jeg si at jeg tror du tar feil.

Jeg har blitt fortalt at jeg ble føst med brune øyne. Jeg har den dag i dag mørkebrune øyne og ellers er jeg relativ mørk samtidig som jeg er etnisk nordisk. Min mors søskenbarn er også født med brune øyne og har det fremdeles den dag i dag. Jeg syns det er rart at folk som så oss når vi var små hevder at vi hadde brune øyne hvis dette ikke er mulig. Min mors søskenbarn er også mørk i fargene (hår/øyne).

Det er ikke første gangen jeg hører at det ikke er mulig. Vil gjerne høre om du har noen gode argumenter å slå i bordet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/217186-%C3%B8yefarge-baby/#findComment-1603994
Del på andre sider

Gjest tror ikke det

På hva slags grunnlag sier du det? Jeg skal ikke avskrive utsagnet ditt helt sånn med en gang, vil gjerne høre dine argumenter først, men inntil videre så må jeg si at jeg tror du tar feil.

Jeg har blitt fortalt at jeg ble føst med brune øyne. Jeg har den dag i dag mørkebrune øyne og ellers er jeg relativ mørk samtidig som jeg er etnisk nordisk. Min mors søskenbarn er også født med brune øyne og har det fremdeles den dag i dag. Jeg syns det er rart at folk som så oss når vi var små hevder at vi hadde brune øyne hvis dette ikke er mulig. Min mors søskenbarn er også mørk i fargene (hår/øyne).

Det er ikke første gangen jeg hører at det ikke er mulig. Vil gjerne høre om du har noen gode argumenter å slå i bordet.

Biologien! Les hva som helst av biologibøker så står det det samme overalt; vi er alle født med blå øyne! De kan være så mørke at de nesten ser brune/svarte ut, men fargen er visstnok blå. Den kan skifte etter kort tid (noen få dager etter fødsel?) men den er blå rett etter fødsel.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/217186-%C3%B8yefarge-baby/#findComment-1604191
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...