Gå til innhold

lar dere babyen sove ute i vind og snøvær?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Flystripa

Jeg ville ikke likt å ligge ute i vogn i sånt vær selv, derfor gjør ikke ungene mine det heller.

Mine får ligge ute hvis det er -5 og vindstille, aldri om det er kaldere enn det. Jeg har aldri skjønt det der med at ungene _må_ sove ute, jeg :)

Annonse

Ja, det kan babyen! Uten tvil!

Mine 2 eldste ville aldri sove inne, så de lå ute i all slags vær, men selvfølgelig godt påkledd, vogna stod slik at det ikke blåste rett inn osv. osv.

Jeg synes det er patetisk ikke å la ungene være ute i vogna hvis det er kaldere enn -5.

Min siste sover inne, altså! Han simpelthen nekter å sove ute, uansett værforhold, og har aldri sovet ute, og jeg synes det er forferdelig at han ikke sover ute!;-) Så mange timer som han sover, blir det ikke mange timene til å være ute i våken tilstand! Hadde vært så bra hvis han i det minste kunne sovet ute!

Mine 2 eldste ville aldri sove inne, så de lå ute i all slags vær, men selvfølgelig godt påkledd, vogna stod slik at det ikke blåste rett inn osv. osv.

Jeg synes det er patetisk ikke å la ungene være ute i vogna hvis det er kaldere enn -5.

Min siste sover inne, altså! Han simpelthen nekter å sove ute, uansett værforhold, og har aldri sovet ute, og jeg synes det er forferdelig at han ikke sover ute!;-) Så mange timer som han sover, blir det ikke mange timene til å være ute i våken tilstand! Hadde vært så bra hvis han i det minste kunne sovet ute!

Det er faktisk _patetisk_ å holde ungene inne om det er lavere enn -5... Ja, ja.

Det er faktisk _patetisk_ å holde ungene inne om det er lavere enn -5... Ja, ja.

Barn har faen ikke vondt av å fryse litt. De må hedes, det ble de før i tiden.

Disse bommulsdottene som vokser opp nå skal ikke utsettes for noen ting.

De fleste dimmiteres før de er ferdig på sesjon.

Gjest Flystripa

"Jeg synes det er patetisk ikke å la ungene være ute i vogna hvis det er kaldere enn -5."

Du har et velutviklet ordforråd, må jeg si.

Jeg er glad for at det sjeldent er kaldere enn -5 her vi bor, og at mine unger er ute i frisk luft minst to timer hver dag.

Ved -8 og vind, er det bitende kaldt for babyhud og babylunger. Særlig hvis babyen sover ute i 2-4 timer, slik mine barn gjør/har gjort.

Patetisk, my ass ;o)

Snuppa mi, som blir 3 mnd i morgen, lå ute en times tid i går... Det snødde og var vel ca. 8 minus, men nede i vogna (vi har babycall som viser temperaturen der barnet ligger) ble det aldri under 7 plussgrader. Voksipose og regntrekk hadde hun da...

Hun var overtrøtt og skulle absolutt ikke sove noe sted... Så vi trillet bittelitt, og jeg la henne så klart sånn at det ikke blåste inn i vogna (vegger på tre sider).

Tok henne inn etter en time, og hun sov videre inne i vogna. Mener ikke at unger på død og liv MÅ sove ute, og jeg hadde ikke lagt henne ute i går med mindre hun var så grinete... Men hun sover ofte veldig mye bedre ute enn inne...

Gjest Har godt av å sove ute..

Prinsessen vår liker ikke å sove inne (på dagtid) så hun sover ute flere timer hver dag. og da i uansett vær og vind.. hun er alltid like god å varm når hun våkner.. jeg spurde helsesøsteren om dette, og hun var helt enig med meg om at hun hadde veldig godt av å sove ute.. Bare hun hadde godt med klær på seg... ;) Så bare la barna sove ute...

Ja, jeg har hatt mine tre ute i nesten all slags vær og det har gått helt fint. På de verste dagene har jeg latt dem sove inne, men de har ikke sovet så godt da... En kjøretur i bilen har også vært løsningen for soving i elendig vær.

Men som sagt - det er ikke mange gangene de ikke har sovet ute!

Annonse

Ja, det er det! Det er ingen unger som ikke tåler -5 grader! Her vi bor, er det stadig vekk både -15 og kaldere, skulle mine unger vært inne hele vinteren, de da? Er jeg ei dårligere mor fordi jeg vil at ungene mine skal få dra inn frisk luft?

*herremin-hatt!*

Snuppa mi, som blir 3 mnd i morgen, lå ute en times tid i går... Det snødde og var vel ca. 8 minus, men nede i vogna (vi har babycall som viser temperaturen der barnet ligger) ble det aldri under 7 plussgrader. Voksipose og regntrekk hadde hun da...

Hun var overtrøtt og skulle absolutt ikke sove noe sted... Så vi trillet bittelitt, og jeg la henne så klart sånn at det ikke blåste inn i vogna (vegger på tre sider).

Tok henne inn etter en time, og hun sov videre inne i vogna. Mener ikke at unger på død og liv MÅ sove ute, og jeg hadde ikke lagt henne ute i går med mindre hun var så grinete... Men hun sover ofte veldig mye bedre ute enn inne...

Babycall med temperaturmåler! Genialt påfunn, visste ikke at det fantes jeg.

Babycall med temperaturmåler! Genialt påfunn, visste ikke at det fantes jeg.

Hehe, det er lurt ja... Men ikke SÅ lurt som det høres ut som, for hvis det blir kaldere enn 7 pluss (eller er det 5, tro?) så kobler den ut - da fryser tydeligvis babyen ihjel *flire*.

Men sånn på soverom osv så er det jo også genialt, og om det blir for varmt på sommeren, sikkert!

Den "beste" modellen til Philips er det som har dette, ihvertfall (kanskje flere også, men det er den vi har).

Ja, det er det! Det er ingen unger som ikke tåler -5 grader! Her vi bor, er det stadig vekk både -15 og kaldere, skulle mine unger vært inne hele vinteren, de da? Er jeg ei dårligere mor fordi jeg vil at ungene mine skal få dra inn frisk luft?

*herremin-hatt!*

Ehm... Nå var det ingen som kalte deg en dårlig mor. Det var bruken av ordet "patetisk" jeg reagerte på.

Ehm... Nå var det ingen som kalte deg en dårlig mor. Det var bruken av ordet "patetisk" jeg reagerte på.

Gidder ikke krangle lenger!*hihi*

Men synes _du_ 5- er for kaldt for en unge å være ute/sove ute i?

*spør bare for å være nysgjerrig, ikke for å starte ny "krangel"*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...