Gå til innhold

Han snakker så høyt!...

Anbefalte innlegg

Gjest girasol

Knærten på 2 år har begynt å snakke forferdelig høyt. Han nærmest roper hele tida, og det begynner faktisk å bli ganske slitsomt å høre på...

Lurer på om han har lagt det til seg i barnehagen, der snakker sikkert alle høyt og i munnen på hverandre. Men er det noen av dere som har noe råd til hvordan vi kan få ham til å dempe seg litt?

Vi snakker selv lavt, og lavere enn vi pleier når vi oppmuntrer ham til å snakke lavere. Av og til forsøker vi å hviske litt. Det gjelder særlig ved middagsbordet, for der kan det virkelig bli intenst høylydt når han setter i gang.

Noen som har erfaringer å dele, og råd å låne bort?

M.v.h.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/217301-han-snakker-s%C3%A5-h%C3%B8yt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest girasol

Om du finner volumkontrollen håper jeg du umiddelbart meddeler hvor den befinner seg.

;-)

For øvrig kunne det kanskje være en idé å ta opp med barnehagen hvor høyt volumet er.

Høy stemmebruk kan også ha med hørselen å gjøre.

mvh

He he :-)

Ja jeg skal si ifra hvis jeg finner volumknappen!

Ja har tenkt å høre med barnehagen om lydnivået.

Jeg har også tenkt tanken at det kan ha noe med hørselen hans å gjøre, men i.o.m.at det er noen han har begynt med nå i det siste, har jeg ikke vært reellt bekymra for at han har dårlig hørsel ennå. I tillegg hører ha alt vi sier til ham (om han hører etter, er jo en annen sak, he he ;-))

Har også tenkt at jeg kan ta han med til lege og sjekke om han har mye ørevoks.

Men takk for svar :-)

M.v.h.

He he :-)

Ja jeg skal si ifra hvis jeg finner volumknappen!

Ja har tenkt å høre med barnehagen om lydnivået.

Jeg har også tenkt tanken at det kan ha noe med hørselen hans å gjøre, men i.o.m.at det er noen han har begynt med nå i det siste, har jeg ikke vært reellt bekymra for at han har dårlig hørsel ennå. I tillegg hører ha alt vi sier til ham (om han hører etter, er jo en annen sak, he he ;-))

Har også tenkt at jeg kan ta han med til lege og sjekke om han har mye ørevoks.

Men takk for svar :-)

M.v.h.

Da tenker vi omtrent likt.

Hørsel og legebesøk ser jeg som elimineringspunkt.

mvh

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...