Gjest girasol Skrevet 5. februar 2006 Skrevet 5. februar 2006 Knærten på 2 år har begynt å snakke forferdelig høyt. Han nærmest roper hele tida, og det begynner faktisk å bli ganske slitsomt å høre på... Lurer på om han har lagt det til seg i barnehagen, der snakker sikkert alle høyt og i munnen på hverandre. Men er det noen av dere som har noe råd til hvordan vi kan få ham til å dempe seg litt? Vi snakker selv lavt, og lavere enn vi pleier når vi oppmuntrer ham til å snakke lavere. Av og til forsøker vi å hviske litt. Det gjelder særlig ved middagsbordet, for der kan det virkelig bli intenst høylydt når han setter i gang. Noen som har erfaringer å dele, og råd å låne bort? M.v.h. 0 Siter
PieLill Skrevet 5. februar 2006 Skrevet 5. februar 2006 Om du finner volumkontrollen håper jeg du umiddelbart meddeler hvor den befinner seg. ;-) For øvrig kunne det kanskje være en idé å ta opp med barnehagen hvor høyt volumet er. Høy stemmebruk kan også ha med hørselen å gjøre. mvh 0 Siter
Gjest girasol Skrevet 5. februar 2006 Skrevet 5. februar 2006 Om du finner volumkontrollen håper jeg du umiddelbart meddeler hvor den befinner seg. ;-) For øvrig kunne det kanskje være en idé å ta opp med barnehagen hvor høyt volumet er. Høy stemmebruk kan også ha med hørselen å gjøre. mvh He he :-) Ja jeg skal si ifra hvis jeg finner volumknappen! Ja har tenkt å høre med barnehagen om lydnivået. Jeg har også tenkt tanken at det kan ha noe med hørselen hans å gjøre, men i.o.m.at det er noen han har begynt med nå i det siste, har jeg ikke vært reellt bekymra for at han har dårlig hørsel ennå. I tillegg hører ha alt vi sier til ham (om han hører etter, er jo en annen sak, he he ;-)) Har også tenkt at jeg kan ta han med til lege og sjekke om han har mye ørevoks. Men takk for svar :-) M.v.h. 0 Siter
PieLill Skrevet 5. februar 2006 Skrevet 5. februar 2006 He he :-) Ja jeg skal si ifra hvis jeg finner volumknappen! Ja har tenkt å høre med barnehagen om lydnivået. Jeg har også tenkt tanken at det kan ha noe med hørselen hans å gjøre, men i.o.m.at det er noen han har begynt med nå i det siste, har jeg ikke vært reellt bekymra for at han har dårlig hørsel ennå. I tillegg hører ha alt vi sier til ham (om han hører etter, er jo en annen sak, he he ;-)) Har også tenkt at jeg kan ta han med til lege og sjekke om han har mye ørevoks. Men takk for svar :-) M.v.h. Da tenker vi omtrent likt. Hørsel og legebesøk ser jeg som elimineringspunkt. mvh 0 Siter
Gjest togli Skrevet 5. februar 2006 Skrevet 5. februar 2006 Minsten min på 20 mnd prater også veldig høyt og hun går ikke i barnehage... Jeg tror dette er ganske normalt, men man kan selvsagt teste ut barnet for å finne ut om det f.eks. kan være noe med hørselen. 0 Siter
bb71 Skrevet 5. februar 2006 Skrevet 5. februar 2006 Tenker jo umiddelbart på nedsatt hørsel da. Dette kan godt komme pluttselig grunnet væske i mellomøret. Sjekk det ut litt (si "is" lavt i et annet rom f.eks.), se etter om han har munnen åpen mye (lyd kommer via munnen også). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.