Gå til innhold

Hvor lenge ammer/ammet dere?

Anbefalte innlegg

uvitende......!
Skrevet

Hei og hopp..

Nå har prinsessa vår snart blitt 11 mnd. Hvor lenge har dere ammet deres barn?? Har ikke behov for å slutte enda, for å si det sånn, men er litt nyskjerrig på hvor lenge dere har ammet.. :)

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sofies mamma

3

• asterix

2

• uvitende......!

2

• Lurveline

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Den eldste var nesten to år (22 mnd). Husker jeg lurte på hvordan vi skulle klare å avslutte. Hadde bestemt meg for at 2 år var nok for oss begge. Løste seg ved at jeg ble akutt syk og innlagt på sykehus. Den yngste mistet interessen da hun var 19-20 mnd, så det løste seg av seg selv.

Dersom dere begge synes det er greit så fortsett ammingen. Jeg klokketro på at det er kjempebra sett fra et imunbeskyttende perspektiv. Mine barn var faktisk aldri syke i løpet av første år i bhg (og det har ikke blitt mange dagene i etterkant heller...)

Skrevet

18, 13, 20, 13, 17, 13 og 15 mndr. Minsten er ikke blitt 3mndr enda, men har tenkt å amme han i minst 1 år også.

Skrevet

1. 14 mnd

2. 19 mnd

3. han er snart 21 mnd, og ammes fortsatt :o)

Skrevet

nr.1 ammet jeg til hun var 1 år

nr.2 ammet jeg til hun var 11 mnd.

nr.3 ammet jeg han til han var 11 mnd.

Skrevet

Nr. 1 12 mnd

Nr. 2 11 mnd

Nr. 3 18 mnd

Nr. 4 ammer jeg enda, 6 1/2 mnd

Jeg sluttet å amme de eldste når de nektet å ta mer pupp - de ble rett og slett forbannet når jeg dro den fram ;-)

Skrevet

Da ho var 7 mnd. ville ho ikke mer. Litt morrakos var alt. Så da var den epoken over.

Skrevet

Ammet bare i 7 uker, da ble snuppa forkjølet og potte tett og fikk total puppenekt selv etter at det ga seg... Men jeg har pumpet fram til nå da, hun er 3 mnd i dag...

Skrevet

Storesøster ble ammet til hun var ca. 9 mnd. Sluttet fordi jeg var gravid og ikke ville risikere enda en prematur fødsel.

Lillesøster ble ammet til hun var ca. 8 mnd. Sluttet fordi hun trengte økedøgn, og jeg rett og slett ikke orket med 2 små hjemme.

Lillebror er straks 4 mnd, og blir fullammet enda. Håper jeg kan amme ham riktig lenge!

Skrevet

Til hun var 16 mnd. Skulle gjerne ammet lenger, men da skulle hun styre det helt selv og det godtok ikke jeg. Dermed ble det ikke hygge rundt det og vi sluttet.

Skrevet

18, 13, 20, 13, 17, 13 og 15 mndr. Minsten er ikke blitt 3mndr enda, men har tenkt å amme han i minst 1 år også.

Jeg får aldri nok av den "oversikten" din over barn og amming. Det er bare så fantastisk og jeg beundrer deg :-)

Skrevet

Med førstemann funket ikke ammingen i det hele tatt, og vi sluttet når hun var 4 mnd, andremann var veldig ivrig på pupp, og hun ble ammet til hun var 13-14mnd. Syntes det var greit å slutte når hun begynte å snakke, og gikk og fant frem puppen selv!

Skrevet

11 mnd med den eldste, drøye to mnd lenger med den yngste.

Skrevet

3 mnd. med første, 2 mnd. med andre og ingenting med yngste.

Skrevet

1.: 15 mnd

2.: 16 mnd

3.: Hun er nå 20 og får fortsatt en skvett nå og da, men sjeldnere og sjeldnere nå.

Skrevet

Nr. 1: 13 mnd, nr. 2 11 mnd og nr. 3, nå 8 mnd ammes fremdeles.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...