Gå til innhold

Hvor lenge ammer/ammet dere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sofies mamma

3

• asterix

2

• uvitende......!

2

• Lurveline

2

Mest aktive i denne tråden

Jeg har egentlig ikke noe med det, men er nysgjerrig likevel..., hva er grunnen til at du har ammet så kort tid? Fungerte det ikke greit for dere?

Fungerte ikke greit med di to første og med sistemann måtte jeg begynne på medisiner som ikke han kunne få.

Er det noen spesiell grunn til at du har ammet lenger for hvert barn?

Jaaa, det er vel egentlig det. Da eldstemann var 14 mnd var det blitt juni, og jeg tenkte at det sikkert var lurt å avslutte ammingen slik at han ikke maste når jeg satt i bikini... Avslutningen gikk greit, men du som jeg angret da jeg etter sommeren traff på venninner som fremdeles ammet sine barn som var like gamle som min gutt...!

Da jeg fikk nummer to, var jeg innstilt på å amme lenger hvis det gikk greit. Da hun var 17 mnd skulle jeg avgårde 4 dager til Nord-Norge med jobben, og valgte å ikke tilby henne pupp da jeg kom tilbake. Det gikk helt greit, tror nok det var jeg som savnet det mest!

Ammingen med nummer tre gikk også veldig greit, med unntak av en periode på 2-3 mnd da hun var 6-7-8 mnd. Hun vrei seg vekk når hun skulle drikke og stod omtrent i bro. Men plutselig var det over, og resten av ammingen gikk fint. Denne gangen hadde jeg deadline for ammingen i mars, men da desember kom, ville hun ikke ha mer. Da det var ghått en uke siden sist hun fikk pupp, innså jeg at nå var det slutt!

Tror nok jeg tenkte mer på omverdenen, hva alle andre ville si, med førstemann, og følte at jeg burde slutte når han var fyllt et år. Med nummer to og nummer tre, har jeg og barnet bestemt selv :-)

Hun er ganske straks 11 mnd, og amminga synger på siste verset. Har koset meg med amminga og gir meg en klapp på skuldra for god innsats, men nå tror jeg den pakkes bort.

Hadde håpet å amme til hun var ett år, men nå blir hun bare irritert fordi hun ikke blir fornøyd av det lille jeg har.

Kan jo hende vi fortsetter med morgenpupp en stund til, det er jo mange bra ting selv i en liten slurk morsmelk.

Annonse

MÅTTE bare spørre.. Er det ikke litt ekkelt når de går bort til deg og ber om å få pupp - når de er nesten 3 år?

Nei, jeg synes ikke det er ekkelt. Man blir jo vant til at ungen vokser over tid, så det er jo ikke som å plutselig skulle plukke opp en stor unge og legge den til puppen.

Ja, han kom å spurte om pupp, han kjente etter om den var full eller tom og han kunne lukke bh-en selv når han var ferdig :-) Men ekkelt var det aldri, og jeg er i stand til å sette grenser for meg og min egen kropp. Han har hele tiden vært en selvstendig gutt som fint klarer seg uten moren sin på andre områder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...