Gå til innhold

barn være hjemme alene 30 min.?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Poden var hjemme alene en halvtimes tid på den alderen, om han var litt syk og jeg måtte følge Snuppa i barnehagen. Det gikk helt fint.

Nå er Snuppa 5 1/2 og jeg tror overhode ikke hun hadde taklet det. Sannsynligvis hadde jeg funnet henne oppløst i tårer og vettskremt over sin egen fantasi når jeg kom hjem igjen. Hun er en Dramaqueen av de helt store...

Annonse

Min på snart 5 år kunne sikkert godt vært hjemme en halvtime alene. Han er ansvarsbevisst, rolig og fornuftig. Jeg ville selvsagt forsikret meg om at alt var under kontroll før jeg dro, og da ser jeg det egentlig ikke som noe verre enn at jeg går i dusjen et kvarter mens han er alene i huset.

Jeg syns det alltid er for mye fokus på alt som kan gå galt. Jeg må jo si at om det skulle skje en dramatisk ulykke med meg på veien, så er det vel bedre at han er hjemme enn at han er med! Dessuten bor jeg jo ikke alene, mannen min ville jo kommet hjem etter en stund, og guttungen har ingen problemer med å betjene telefonen.

Min 5-åring hadde ikke kunnet være hjemme alene i 30 minutt. Er hun i det rette hjørnet blir hun med til postkassen når jeg skal hente avisen. Hun er big time fælen.

Jeg er nok også hakket for mye hønemor. Hadde bekymret vettet av meg for om det skulle skje noe med henne. Og hva om det skjedde noe med _meg_ som gjorde at det ble mer enn 30 minutt. Jeg har ikke noen ide om når unger er gamle nok til å være alene, men for egen del har vi familie i de to nærmeste nabohusene, så vi har har stort sett alltid noen som kan passe på for en liten stund.

Poden var hjemme alene en halvtimes tid på den alderen, om han var litt syk og jeg måtte følge Snuppa i barnehagen. Det gikk helt fint.

Nå er Snuppa 5 1/2 og jeg tror overhode ikke hun hadde taklet det. Sannsynligvis hadde jeg funnet henne oppløst i tårer og vettskremt over sin egen fantasi når jeg kom hjem igjen. Hun er en Dramaqueen av de helt store...

"Sannsynligvis hadde jeg funnet henne oppløst i tårer og vettskremt over sin egen fantasi når jeg kom hjem igjen. Hun er en Dramaqueen av de helt store..."

Sånn er hun minste her i huset også, hun blir 5 i mai, det er helt utrolig hva hun klarer å lire av seg. Historiene er av og til så vanvittige at jeg lurer på om det ikke bor en litan forfatter der inne.

6 åringen som blir 7 i juli er av kaliberet som sønnen din, slapper av og koser seg stort i eget selskap. Og er hjemme når jeg leverer minsta i bhg.

Gjest Flystripa

Det kommer an på ungen. Min 5½-åring kan det. Han er fornuftig, kan å bruke telefon (jeg går alltid med mobil), og vi bor i et tun med flere voksne hjemme på dagtid. Foreløpig har har kun vært hjemme en gang alene, da i 45 min.

Men han på 3½ år, han tror jeg må bli konfirmant før han kan være hjemme alene *hehe* Det kan jo være det blir en fornuftig og ansvarsbevisst kar ut av han også, men jeg tror det tar litt tid, for å si det sånn :)

Mine jenter, som nå er 6 og straks 5 år, har vært hjemme alene i 15-30 minutter i 1 års tid allerede. Det har dreid seg om hvis en av dem har vært syk, og den andre skulle i barnehagen. Da har jeg kjørt den friske og den syke har vært hjemme.

Storesøster har også vært hjemme alene mens jeg har handlet. Da har jeg skrevet opp telefonnummer til min mobil, pappa'n sin mobil og til mormor.

Hun har da storkost seg med å se TV og å ringe!!!

Annonse

Jeg har aldri hatt behov for det, men min 5 1/2-åring kunne nok vært hjemme alene en halvtimes tid mens jeg var i butikken el.l.

Han er en veldig fornuftig liten kar (på grensen til å være irriterende prektig, hehe), og elsker regler. ;o)

Dessuten har vi kjente og trygge voksne i nabolaget som han ville gått til om det hadde vært noe

Men som sagt, jeg vil nok helst unngå å gjøre det ennå allikevel. Bare for å være på den sikre siden.

Det kommer an på ungen. Min 5½-åring kan det. Han er fornuftig, kan å bruke telefon (jeg går alltid med mobil), og vi bor i et tun med flere voksne hjemme på dagtid. Foreløpig har har kun vært hjemme en gang alene, da i 45 min.

Men han på 3½ år, han tror jeg må bli konfirmant før han kan være hjemme alene *hehe* Det kan jo være det blir en fornuftig og ansvarsbevisst kar ut av han også, men jeg tror det tar litt tid, for å si det sånn :)

Det samme tror jeg om min snart 9 år gamle sønn. Hadde jeg ikke pekt på maten hans, hadde han jammen meg sulta beint ihjel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...