Gå til innhold

Avføring

Anbefalte innlegg

Min gutt på 3 månder har veldig sjelden avvføring, til å begynne med hadde han avvføring hele tiden, ca 10 ganger pr. dag,og da luktet det nesten ingenting, bare den vanlige syrlige lukten, men nå har han ikke avvføring mer enn 1-2 ganger på 14. dager.

Når det endelig kommer noe er det mye og lukter fælt. Har jo hørt at det varierer veldig når man ammer, men så sjelden om hver 14. dag? Skal det være slik? Kan nevne at han promper veldig mye, og det lukter også som "en voksen mann"

Ellers har han aldri vondt i magen, legger normalt på seg og er blid og fornøyd.

Kan det være noe jeg spiser som gjør at det lukter sånn? Syns i grunnen lukten blir verre hvis jeg spiser mye løk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/2175-avf%C3%B8ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anette Huitfeldt, jordmor

Kjære deg med gutt på 3 mnd. Det er helt normalt at diebarns avf.mønster endrer seg ved 6 ukers alder, forutsatt fullamming. Barnet ditt trives og legger legger på seg så det skulle ikke være noen grunn til bekymring.Hvis du har introdusert fast føde eller morsmelkerstatning de siste dagene kan dette føre til at lukten på avføringen forandrer seg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/2175-avf%C3%B8ring/#findComment-7859
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...