Gå til innhold

Alkohol, røyking og amming


undrerinnen

Anbefalte innlegg

undrerinnen

jeg har ei datter på 10 uker som jeg ammer.

Nå lurer jeg på om barnet tar skade av det om jeg drikker alkohol?

Hvor lenge etter at jeg har drukket kan jeg regne med at det er alkohol i melka? Er det bedre hvis jeg gir NAN etter å ha drukket.

Jeg lurer også på om hvor lenge etter at jeg har tatt en røyk nikotinen sitter igjen i melka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei!

jeg spurte helsesøster om dette, hun kunne fortelle meg følgende:

for hvert glass vin du drikker tar det ca. 1 1/2 time før det er ute av melken. alkoholen i melken forsvinner idet du forbrenner den fra resten av kroppen. det vil si at det ikke er vits å pumpe ut melk fordi du har drukket hvis du mener du er kjørbar og altså ikke har promille lenger.

når det gjaldt nikotin forsvinner ikke denne bort fra melken, den kan ikke forbrennes. altså må barnet drikke melken med nikotin i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som isis skriver om røyking, stemmer ikke med det som jeg har hørt, nemlig at nikotinen forsvinner fra melka etter 3 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære undrerinnen. Søk på alkohol og røyking. Du vil se at dette temaet har vært diskutert mange ganger og du vil derfor finne det du trenger av informasjon der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...