Gjest Sol 65 Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Har i ett års tid blitt veldig sår i underlivet rundt (helst i etterkant av)mensen.Det svir ,klør,kjønnsleppene hovner opp og noen bittesmå blemmer.Har tatt herpes prøve,den var negativ.MEN den blei tatt ca 5.dagen etter at jeg blei sår,skal vel helst tas første dagene.Har evt.blitt smitta av ein tidl.samboer,ca 6 år tilbake i tid.Ellers har jeg svake forkjølelsesymtomer nesten hele tiden.Hadde litt candida sopp da jeg var hos legen.Noen med herpes eller sopp som har lignende plager?Er takknemlig for gode råd! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/217526-herpes/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sol etter regn Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Hmm.. Jeg tror kanskje at innlegget ditt passer bedre i et annet forum... Men, når det gjelder utslettet, kan det være så mangt (sa legen min til meg)... Jeg var overbevist om at det var herpes. Fikk tatt en hudprøve og sendt til ekspert som kom tilbake med en helt annen "diagnose" - husker ikke navnet nå, men det var "hudforandringer"/"polypper". Det ser og kjennes ut som herpes! Det kunne også være soppinfeksjon, eller allergisk reaksjon på noe (feks. bind/truseinnlegg/tamponger/vaskemiddel) mm. Dersom du skal være HELT sikker på at en herpesdiagnose skal bli stilt, må prøven tas SAMME dagen utbruddet starter, eller senest dagen etter (fikk jeg beskjed om), pga. at viruset "oppholder seg" så kort i det ytterste hudlaget eller noe slikt. Men her er jeg på gyngende grunn. Det var iallefall svært viktig å få tatt prøvene så tidlig som mulig. Dersom det er herpes er det også vanlig at man har et primærutbrudd som er voldsomt (vesentlig større enn de påfølgende), og at utbruddene deretter minker i omfang og hyppighet. Håper det roer seg med tiden! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/217526-herpes/#findComment-1606096 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sol 65 Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Hmm.. Jeg tror kanskje at innlegget ditt passer bedre i et annet forum... Men, når det gjelder utslettet, kan det være så mangt (sa legen min til meg)... Jeg var overbevist om at det var herpes. Fikk tatt en hudprøve og sendt til ekspert som kom tilbake med en helt annen "diagnose" - husker ikke navnet nå, men det var "hudforandringer"/"polypper". Det ser og kjennes ut som herpes! Det kunne også være soppinfeksjon, eller allergisk reaksjon på noe (feks. bind/truseinnlegg/tamponger/vaskemiddel) mm. Dersom du skal være HELT sikker på at en herpesdiagnose skal bli stilt, må prøven tas SAMME dagen utbruddet starter, eller senest dagen etter (fikk jeg beskjed om), pga. at viruset "oppholder seg" så kort i det ytterste hudlaget eller noe slikt. Men her er jeg på gyngende grunn. Det var iallefall svært viktig å få tatt prøvene så tidlig som mulig. Dersom det er herpes er det også vanlig at man har et primærutbrudd som er voldsomt (vesentlig større enn de påfølgende), og at utbruddene deretter minker i omfang og hyppighet. Håper det roer seg med tiden! Takk for gode råd!!Oppdaga litt for seint at jeg var havnet i feil forumgruppe! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/217526-herpes/#findComment-1606116 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.