bjonde Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Det er flere ting som dukker opp i hodet mitt her jeg går å pakker i søvne og i våken tilstand om dagen. Bruker en liten jente på 1 1/2 år tåteflasker? Skal jeg satse på det? Vi drar både til varmen og kulden. Tips? Koffert tips? Pakker alle litt fra hver i koffertene tilfelle de kommer på avveie? Jeg blir ikke enig med meg selv. Skal jeg ha med dunjakke eller kåpe ? Jeg vet det blåser, men ... Ellers så lurer jeg på om en får kjøpt tynne bomulls klær til barn i Kina. Har sett disse tykke bomullsdressene de selger. Men jeg vil ha noe litt tynnere. Tips? Jeg tror jo egentlig at de har. Men her trenger jeg alt inn med teskje. Ryddet nemlig nå i gamle klær. Fant ut at det er ikke stort til nytte. Etter to storesøstre og så har jeg lånt det bort i tillegg til to andre søstre. Så det er velbrukt.Hull og flekker... Søren også ...jeg må visst handle litt nytt;-) Dette ble en egosentrisk meld. Men de som gidder å skrive noen ord om pakking blir jeg veldig glad i :-))) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/217528-nok-et-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-kina-reise/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kinamamsen Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Jeg reiste alene (sammen med en venninne) og hentet minstejenta vår. Pakket da alt vårt (til meg og barnet) i en og samme koffert og i en stor sekk. Jeg har ikke på noen av reisene hatt bagasje på avveie. Som håndbagasje hadde jeg en sekk med toalettsaker, videokamer, kamera, adop.dokumenter, dagbok og andre ting som jeg ikke vil miste og som var viktig. Jeg hadde kjøpt ullundertøy på Cubus som jeg hadde stor glede av på turen. Det klør ikke så det var greit å bruke. Jeg hadde med meg en uforet dobbel bomullsdress (vindtett) på turen som jeg brukte mye når det ikke var så kaldt. Brukte også en vanlig reimadress. Mine jenter var 11 og 15 mndr. ved overtagelse og brukte begge flaske. Jeg brukte de flaskene med utbyttbare poser. Den gang kjøpte jeg de på Babykos. Synes både kåpe og dunjakke høres ut som at det tar mye plass. Jeg hadde heller valgt flere lag med klær. Ullgenser eller fleece jakke og f.eks. en vindtett anorakk. Da vi var i Kina i januar 2000 var det utrolig varmt inne på hotellet og på restaurantene. Vi holdt på å smelte. Da var det godt å kunne ha bare en tynn genser innerst. Brukte fakstik t-shirt på hotellrommet. Ute var det -3 grader og sur vind. Bussene hadde varmeapparatet på fullt. Da var det greit å ta av jakka, men passe å sitte med en genser. Det ble aldri veldig varmt i bussen. Jeg føler at vi kledde av og på oss mye og vi var glade for å ha lag på lag påkledning. ;o) Vindtett er viktig i Kina. God tur ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/217528-nok-et-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-kina-reise/#findComment-1606269 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jonia Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Tenk på hva som er praktisk. Jeg er enig med kinamamsen i at dunjakke og/eller kåpe tar mye plass i bagasjen. Det er kanskje upraktisk når man skal ta av og på klær på liten plass(eks i buss). Hvis du ikke er "avhengig" av noen av disse plaggene, ville jeg heller satset på en lett, vindtett jakke/anorakk. Ullklær er et must, etter min mening, og da til alle de reisende. Det var store temperautforskjeller i Beijing og i provinsen vi var i. I tillegg var det store temperaturforskjeller ute og inne, avhengig om varme/aircondition var i bruk. Mange ble forkjølt, både voksne og barn. Jeg tror du kan tenke som om du skal ha med klær for alle fire årstidene her til lands. Vi hadde med tåteflasker, men datteren vår som var 15 mnd ved henting, drakk av vanlig glass. Andre reisetips: En pakke med hundeposer eller andre plastposer til å ha bleier i. Litt frysetørret kaffe hvis dere drikker det. det er ofte vannkoker på hotellrommet. Nok smekker. Vårt barn spiste selv da vi fikk henne, så smekker gikk det mye av. Kommer ikke på mer nå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/217528-nok-et-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-kina-reise/#findComment-1606514 Del på andre sider Flere delingsvalg…
gunrika Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Vi var i Kina i februar og var både i kulden i Beijing og i Nanning hvor det var litt varmere. Jeg hadde med meg en litt stor, lett ytterjakke og den var jeg glad for. Jeg hadde vesla i bæresele og kunne gjemme henne inni den hvis det var kaldt. Ellers så er jeg enig med dem som sier at det er lurt med "lag på lag tøy". Vi fordelte litt av hvert i de ulike koffert/sdekker vi hadde med. Det var forresten utrolig greit med stor sekk og ikke koffert. Det er mye man skal ha med seg og man får fort for "få" armer. Jeg hadde med dunpose til vesla og den var jeg veldig glad for- tror det var flere som misunte meg den. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/217528-nok-et-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-kina-reise/#findComment-1606613 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bjonde Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 Vi var i Kina i februar og var både i kulden i Beijing og i Nanning hvor det var litt varmere. Jeg hadde med meg en litt stor, lett ytterjakke og den var jeg glad for. Jeg hadde vesla i bæresele og kunne gjemme henne inni den hvis det var kaldt. Ellers så er jeg enig med dem som sier at det er lurt med "lag på lag tøy". Vi fordelte litt av hvert i de ulike koffert/sdekker vi hadde med. Det var forresten utrolig greit med stor sekk og ikke koffert. Det er mye man skal ha med seg og man får fort for "få" armer. Jeg hadde med dunpose til vesla og den var jeg veldig glad for- tror det var flere som misunte meg den. Vil det si at det er smart å ha med f.eks voksipose? Ihvilke andledninger brukte du den? Hvor varmt var det i Nanning? Var det sandal vær? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/217528-nok-et-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-kina-reise/#findComment-1606833 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nanchang Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Vel, hvis du ikke skal bruke dunkåpa, så trenger du vel egen koffert bare til den? Fins tynnere vinterplagg. Drass på minst mulig, men tåteflasker må du ta med, de aller fleste ettogethalvtåringer vil ha det, og uansett så gjelder det å ta igjen litt tapt babykosetid, så da er tåta helt super. Husker slutten av september-97, hadde kjøpt ny, stilig vinterfrakk og hadde veldig lyst å ta den med, men tok dressjakka i stedet, og der klarte jeg faktisk å ta en korrekt avgjørelse gitt. Ellers pakka jeg utrolig mye for mye til den første turen, (og for lite av noe), nesten like galt til den andre turen, så jeg skal vel egentlig ikke uttale meg så mye her. Så mitt utsagn om "drass på minst mulig" må absolutt tas med en klype salt... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/217528-nok-et-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-kina-reise/#findComment-1606909 Del på andre sider Flere delingsvalg…
gunrika Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Vil det si at det er smart å ha med f.eks voksipose? Ihvilke andledninger brukte du den? Hvor varmt var det i Nanning? Var det sandal vær? Jeg hadde fulgt med på temperaturen i Nanning i mange uker og den varierte fra rundt 10 til over 30 (hvis jeg ikke husker feil). Jeg hadde med sandaler og tynne bukser som gikk like under kneet. Begge deler ble liggende ubrukt. Jeg kunne ha brukt det den siste dagen for da var det varmt, men da var vi jo på vei til Beijing. Det var heller kjølig da vi var der. Varm ytterjekke ble brukt hver dag. Tulla satt i vogn med dunpose i tillegg. Jeg var i tvil om jeg skulle ha med teppe eller pose- posen var lettest derfor ble det den og det var jeg glad for.Vi var på restauranten ved siden av hotellet (sikkert der dere også skal bo) og der var det kaldt. En kveld kledde jeg henne i pysjen og la henne i posen i vogna og trodde hun skulle sove, men det skulle hun ikke, men varm var hun. I Beijing var det iskalt noen dager, så der kom den også til nytte. Jeg tenker med glede på oppholdet og kan jeg svare på noe, så bare spør. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/217528-nok-et-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-kina-reise/#findComment-1606927 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bjonde Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 Jeg hadde fulgt med på temperaturen i Nanning i mange uker og den varierte fra rundt 10 til over 30 (hvis jeg ikke husker feil). Jeg hadde med sandaler og tynne bukser som gikk like under kneet. Begge deler ble liggende ubrukt. Jeg kunne ha brukt det den siste dagen for da var det varmt, men da var vi jo på vei til Beijing. Det var heller kjølig da vi var der. Varm ytterjekke ble brukt hver dag. Tulla satt i vogn med dunpose i tillegg. Jeg var i tvil om jeg skulle ha med teppe eller pose- posen var lettest derfor ble det den og det var jeg glad for.Vi var på restauranten ved siden av hotellet (sikkert der dere også skal bo) og der var det kaldt. En kveld kledde jeg henne i pysjen og la henne i posen i vogna og trodde hun skulle sove, men det skulle hun ikke, men varm var hun. I Beijing var det iskalt noen dager, så der kom den også til nytte. Jeg tenker med glede på oppholdet og kan jeg svare på noe, så bare spør. Hei du! Jo jeg er veldig nysgjerrig på det med posen. Har vurdert å kjøpe en voksipose av en kollega. Har vært i tvil.Har jo lyst på den. Men litt usikker. Fordi jeg har saueskinnspose. Den tar jeg jo ikke med til Kina. Men jeg har lurt på den posen. Huff. Enten blir det dyne og 2-3 pledd eller voksipose og to pledd. Jeg kommer garantert til å ta med alt for mye. Jeg skal huske å spørre deg :-) Du virker til å ikke være lei av det:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/217528-nok-et-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-kina-reise/#findComment-1606998 Del på andre sider Flere delingsvalg…
gunrika Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Hei du! Jo jeg er veldig nysgjerrig på det med posen. Har vurdert å kjøpe en voksipose av en kollega. Har vært i tvil.Har jo lyst på den. Men litt usikker. Fordi jeg har saueskinnspose. Den tar jeg jo ikke med til Kina. Men jeg har lurt på den posen. Huff. Enten blir det dyne og 2-3 pledd eller voksipose og to pledd. Jeg kommer garantert til å ta med alt for mye. Jeg skal huske å spørre deg :-) Du virker til å ikke være lei av det:-) Jeg kjenner ikke voksiposen, men posen jeg hadde med var lett - noe som var viktig for å få alt med uten overvekt. Nå er det 5 år siden vi kom hjem og jeg tenker stadig på det flotte oppholdet vi hadde i Nanning. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/217528-nok-et-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-kina-reise/#findComment-1607080 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bao bao Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Gratulerer med prinsessa!! I februar 2002 hadde vi med tykk vinterdress til snuppa på 13 mnd + et tykt, men ganske lite babyteppe i ull. Hadde også tynt ulltøy. dressen var et supert plagg, holdt henne varm og var enkel å ta av og på. Savnet ikke noen voksipose - hun ville stort sett sitte i bæreselen, som forøvrig var vårt beste kjøp. Ble brukt på begge hentereiser + hjemme. ta med nok strømpebukser, smekker, bodyer - fant ikke strømpebukser på våre reiser og det er bedre å ha litt for mye av slike små plagg. Første tur vasket jeg litt småting på badet, men det var tungvint. Andre tur valgte jeg å kjøpe nye klær ved behov - det var sommer og tøyet var billig, billigere enn vaskeservice! Ta også med tåteflaske - godt med den babykosen for foreldre og barn. Ta med grei og varm jakke som kan brukes til det meste. Vi kjøpte NorthFace jakke (sikkert en kopi!!) på Silkemarkedet for "slik og ingenting" - den har vært helt super! Hvis dere reiser med AF kan dere sikkert få sette igjen en koffert på hotellet i Beijing mens dere er ute i provinsen. Det er greit å benytte seg av da det er kun 20 kg på innenriksfly! God tur til Midtens Rike! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/217528-nok-et-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-kina-reise/#findComment-1607173 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bjonde Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 Takk for alle tilbakemeldinger. Det blir litt å pakke skjønner jeg;-) Setter stor pris på å høre andres pakke historie. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/217528-nok-et-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-kina-reise/#findComment-1607349 Del på andre sider Flere delingsvalg…
noppy Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Ser du har fått gode svar! Husk også og ta med nok bleier, bleiene du får kjøpt i Kina er veldig dårlige( selv om det står "Pampers" på dem) Lette ullklær er helt topp. (Janus er min favoritt) Varmt og vindtett er tingen! Vi brukte vask på hotellet en del og det var kjempebra. Mye bedre enn å ta med klær i "bøtter og lass", syns vi da. Vi prøvde og kjøpe strømpebukse til vår lille tulle mens vi var der, det fikk vi ikke tak i. Ta med sviskesaft for treg mage-det har vi brukt på begge våre reiser. Lykke til og god reise! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/217528-nok-et-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-kina-reise/#findComment-1607545 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.