Gå til innhold

Bøker om å bli foreldre/gravid

Anbefalte innlegg

Gjest for første gang
Skrevet

Noen som kan anbefale noen fine bøker om graviditet og det å bli foreldre, hva sman skal gjøre når og passe på osv.

Første gang er litt skummel;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På helsestasjonen vil du få utdelt et helt OK hefte med akkurat det du trenger av leveråd, barnets utvikling i magen, fødselens stadier og litt om stell av det nyfødte barnet.

Her er de bøkene jeg kommer på i farten:

"Mamma for første gang", av Gro Nylander (Tror den heter det, i hvertfall noe liknende)

"Svangerskap, fødsel og spedbarnstid", av Miriam Stoppard

"Et barn blir til" av Lennart.... Husker ikke etternavnet. Egentlig litt på siden av det du er ute etter, men den har flotte bilder og beskrivelser av barnet i magen på ulike stadier.

Skrevet

Da jeg ble gravid første gang slukte jeg alt av bøker på biblioteket. Leste mener jeg hehe, man gjør jo mye rart v graviditet ;)

Skrevet

JEg har noen favoritter:

"På vei" og "Mamma for første gang" av Gro Nylander.

"Barneboka" av Anna Wahlgren. (Noen ting må man ta med en klype salt, men ellers har jeg brukt den boka MYE.)

Også er det koselig med en bok som følger svangerskapet og viser seg hvordan fosteret utvikler seg frem til fødselen. Der finnes det mange forskjellige.

Skrevet

I tillegg til de bøkene som er nevnt:

"Pappa for første gang" av Finn Bjelke

En humoristisk, upretensiøs bok som ikke tar opp det "medisinske" ved svangerskap, men mer følelsene pappan går igjennom - på en veldig morsom måte.

Pappan til mine barn slukte den, men var vel heller lunken til de andre bøkene :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...