Gjest for første gang Skrevet 7. februar 2006 Skrevet 7. februar 2006 Noen som kan anbefale noen fine bøker om graviditet og det å bli foreldre, hva sman skal gjøre når og passe på osv. Første gang er litt skummel;) 0 Siter
kaffepiken Skrevet 7. februar 2006 Skrevet 7. februar 2006 På helsestasjonen vil du få utdelt et helt OK hefte med akkurat det du trenger av leveråd, barnets utvikling i magen, fødselens stadier og litt om stell av det nyfødte barnet. Her er de bøkene jeg kommer på i farten: "Mamma for første gang", av Gro Nylander (Tror den heter det, i hvertfall noe liknende) "Svangerskap, fødsel og spedbarnstid", av Miriam Stoppard "Et barn blir til" av Lennart.... Husker ikke etternavnet. Egentlig litt på siden av det du er ute etter, men den har flotte bilder og beskrivelser av barnet i magen på ulike stadier. 0 Siter
Gjest pekka Skrevet 7. februar 2006 Skrevet 7. februar 2006 Da jeg ble gravid første gang slukte jeg alt av bøker på biblioteket. Leste mener jeg hehe, man gjør jo mye rart v graviditet 0 Siter
jubalong70 Skrevet 7. februar 2006 Skrevet 7. februar 2006 JEg har noen favoritter: "På vei" og "Mamma for første gang" av Gro Nylander. "Barneboka" av Anna Wahlgren. (Noen ting må man ta med en klype salt, men ellers har jeg brukt den boka MYE.) Også er det koselig med en bok som følger svangerskapet og viser seg hvordan fosteret utvikler seg frem til fødselen. Der finnes det mange forskjellige. 0 Siter
KaVa Skrevet 7. februar 2006 Skrevet 7. februar 2006 I tillegg til de bøkene som er nevnt: "Pappa for første gang" av Finn Bjelke En humoristisk, upretensiøs bok som ikke tar opp det "medisinske" ved svangerskap, men mer følelsene pappan går igjennom - på en veldig morsom måte. Pappan til mine barn slukte den, men var vel heller lunken til de andre bøkene :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.