Gå til innhold

mat til guttebursdag 12år...

Anbefalte innlegg

Gjest sol etter regn

Vi skal i svømmehallen med hele hurven, og spise litt etterpå... Har dere noen gode forslag til "kald" mat?? Jeg vet ikke om vi får mulighet til å varme det opp nemlig!!

Vi hadde samme type bursdag i fjor, og da bakte jeg porsjonspizzaer som jeg fikk lov å varme i ovnen i kiosken.. Vet ikke om jeg er like heldig i år (det var en vikar der i fjor), og da lurte jeg på om noen har gode forslag til "kald" mat som er mettende. Jeg er helt blank akkurat nå....

Kake skal vi ha etterpå...

På forhånd takk for tips!!

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/217574-mat-til-guttebursdag-12%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vafler eller rundstykker med pålegg?

Er det altså vanlig å ha aktiviteter når det er bursdag? Det har ikke vi råd til (barna går ikke på skolen enda).

Det er ganske vanlig å ha det ute med aktivitet når de er i skolealder,- men det er da noen som feirer hjemme også,- ser på en film eller noe.

Ulempen med å ha det hjemme er all rydding - både før og etter...

Men det koster en del å ha det hjemme også,- engangsduk, pappservise osv osv. Dessuten blir det ofte til at man kjøper mer godterier og snask når man har det hjemme enn når man har en aktivitet. Legger man sammen alt blir man sjokkert over beløpet ;-)

Gjest sol etter regn

Vafler eller rundstykker med pålegg?

Er det altså vanlig å ha aktiviteter når det er bursdag? Det har ikke vi råd til (barna går ikke på skolen enda).

Tja, her vi bor er det VELDIG vanlig, særlig blant gutta... Men, det er enkelte som har bursdagen hjemme også. Dess eldre barna blir, dess større behov har de (i følge min sønn) for å finne på noe mer spennende... Varer nok ikke så lenge før vi dropper hele klassen og tar bare noen få _venner_.

Jeg har valgt svømmehallen fordi det er det rimeligste alternativet av slike "aktivitets-bursdager" som andre driver med - Bowlingbursdag, Freiabursdag, Hoppeloppelandbursdag, kinobursdag mm. Den karusellen vil ikke jeg på!!

Denne bursdagen kommer på ca 5-600,- -for bading og leie av et bursdagsrom etterpå. Maten kommer i tillegg.

Annonse

Tja, her vi bor er det VELDIG vanlig, særlig blant gutta... Men, det er enkelte som har bursdagen hjemme også. Dess eldre barna blir, dess større behov har de (i følge min sønn) for å finne på noe mer spennende... Varer nok ikke så lenge før vi dropper hele klassen og tar bare noen få _venner_.

Jeg har valgt svømmehallen fordi det er det rimeligste alternativet av slike "aktivitets-bursdager" som andre driver med - Bowlingbursdag, Freiabursdag, Hoppeloppelandbursdag, kinobursdag mm. Den karusellen vil ikke jeg på!!

Denne bursdagen kommer på ca 5-600,- -for bading og leie av et bursdagsrom etterpå. Maten kommer i tillegg.

Dropping av hele klassen og kun velge noen få venner, skjer her omkring etter 10 årsdagen.

Gjest sol etter regn

Det er ganske vanlig å ha det ute med aktivitet når de er i skolealder,- men det er da noen som feirer hjemme også,- ser på en film eller noe.

Ulempen med å ha det hjemme er all rydding - både før og etter...

Men det koster en del å ha det hjemme også,- engangsduk, pappservise osv osv. Dessuten blir det ofte til at man kjøper mer godterier og snask når man har det hjemme enn når man har en aktivitet. Legger man sammen alt blir man sjokkert over beløpet ;-)

Jeg hadde hjemmebursdag helt til for 2 år siden.. Ble ikke noe billigere det enn svømmebursdagen. Men så har jeg lagt meg på en rimelig linje m/maten - og til drikke fikk de bare saft og sjokoladekake til dessert.. :)

Det er som du sier, blir fort dyrere enn man hadde trodd, og man slenger liksågodt på et par poser ekstra med snop/snacks.. (for å "kompensere"?)

Men det beste med å ha det andre steder enn hjemme er å slippe rotet (og ryddinga først).. :D

Gjest sol etter regn

Dropping av hele klassen og kun velge noen få venner, skjer her omkring etter 10 årsdagen.

hmm.. i år er første året noen av dem har gjort det her..

Jeg har litt blandede følelser for det, pga. klikkdannelse osv. Ønsker å motarbeide det så langt jeg kan og det har vært litt av bakgrunnen for at jeg ønsker at alle (gutta) i klassen er bedt.

Men fra neste år blir det nok bare noen få tenker jeg... :)

Jeg hadde hjemmebursdag helt til for 2 år siden.. Ble ikke noe billigere det enn svømmebursdagen. Men så har jeg lagt meg på en rimelig linje m/maten - og til drikke fikk de bare saft og sjokoladekake til dessert.. :)

Det er som du sier, blir fort dyrere enn man hadde trodd, og man slenger liksågodt på et par poser ekstra med snop/snacks.. (for å "kompensere"?)

Men det beste med å ha det andre steder enn hjemme er å slippe rotet (og ryddinga først).. :D

"Men det beste med å ha det andre steder enn hjemme er å slippe rotet (og ryddinga først).. :D "

I år ville helst minstemann ha det hjemme,- og vi prøvde å få ham til å ville bowle, svømme etc istedet. Men forgjeves. Så vi måtte til med ryddingen likevel ;-)

Annonse

Gjest sol etter regn

"Men det beste med å ha det andre steder enn hjemme er å slippe rotet (og ryddinga først).. :D "

I år ville helst minstemann ha det hjemme,- og vi prøvde å få ham til å ville bowle, svømme etc istedet. Men forgjeves. Så vi måtte til med ryddingen likevel ;-)

hehe.. nei, det er ikke alltid de lar seg lirke og lure... ;)

Freiabursdag - hva er det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...