Gå til innhold

Kursdag i barnehagen fører til store problemer.

Anbefalte innlegg

Hva gjør dere i en slik situasjon:

Barnehagen har kursdag, du har ingen til å passe barnet og barnet er ikke sykt.

I dag tydde vi til nødløsning som straffer seg nå, jeg var hjemme med "sykt" barn og nå vil han ut å leke i snøen:o(

Som man reder, ligger man, heter det vel...

Fortsetter under...

Dumt!:-)

Tar med ungen på jobb sånne dager,jeg. Arb.giver har tilrettelagt et rom med TV, DVDspiller og filmer. Ofte unger med mamma el pappa på jobb hos oss, men ikke altid det er mulig, selvsagt.

Helt umulig for oss.

Annonse

Når det er planleggingsdager i barnehagen så kan jeg der jeg jobber bruke av de 10 egenmeldingsdagene vi har krav på i forbindelse med barns sykdom.

Det er barnepasser som ikke kan stille opp, så iallefall hos oss tilhører planleggingsdager også under her.

Når det er planleggingsdager i barnehagen så kan jeg der jeg jobber bruke av de 10 egenmeldingsdagene vi har krav på i forbindelse med barns sykdom.

Det er barnepasser som ikke kan stille opp, så iallefall hos oss tilhører planleggingsdager også under her.

Har forstått det slik at her må mor ta en feriedag, eller avspasere hvis det er mulig. I hvertfall er det gjengs i staten. Tidligere brukte jeg av velferdspermisjonsdagene til dette (hm...).. men omsider ble det påtalt, så nå gjør jeg ikke det lenger, heldigvis på den måten så går begge på skolen nå.

fei1365380229

Vi har pleid å ta med barna på jobben på sånne dager, men skjønner at det ikke går alle steder.

Tror dessverre man må ta ferie/ avspassering. Her i vår kommune har barnehagene stort sett samme dager som planleggingsdager så hvis jeg hadde tatt sykt barn dag hadde det vært veldig gjennomsiktig :)

Annonse

Da kan man ikke klage i november når alle sykt barn-dagene er oppbrukt og barnet virkelig blir sykt i alle fall...

Og kursdagene kommer ikke som noen overraskelse, de opplyses det vel om i august så man burde klare å planlegge å ta ut en feriedag denne dagen. Vi spikrer disse dagene et halvt år i forveien (stort sett da) og melder til arbeidsgiver at vi må ha feriedag eller avspasering.

Da kan man ikke klage i november når alle sykt barn-dagene er oppbrukt og barnet virkelig blir sykt i alle fall...

Og kursdagene kommer ikke som noen overraskelse, de opplyses det vel om i august så man burde klare å planlegge å ta ut en feriedag denne dagen. Vi spikrer disse dagene et halvt år i forveien (stort sett da) og melder til arbeidsgiver at vi må ha feriedag eller avspasering.

Hender jo av og til at man ikke kan ta avspasering eller fridag også.

Min mann _måtte_ jobbe i dag pga et prosjekt som skulle bli ferdig i dag.

Jeg har ny jobb og ingen mulighet for avspasering eller ferie.

Fri uten lønn da kanskje? Det er jo strengt tatt ikke arbeidsgivers problem dette?

MVH

Gjest feministen

Helt typisk at mannen bare "må" jobbe i dag. Hvor lenge har han visst at prosjektet skulle være ferdig i dag? Kunne ikke han planlagt dette litt bedre siden du er i den situasjonen at du har ny jobb og ikke har feriedager å ta av?

Desverre er det fortsatt sånn at barna er og blir kvinners ansvar, iallefall helt til skilsmissen er et faktum og barna plutselig regnes om i bidrag....

Helt typisk at mannen bare "må" jobbe i dag. Hvor lenge har han visst at prosjektet skulle være ferdig i dag? Kunne ikke han planlagt dette litt bedre siden du er i den situasjonen at du har ny jobb og ikke har feriedager å ta av?

Desverre er det fortsatt sånn at barna er og blir kvinners ansvar, iallefall helt til skilsmissen er et faktum og barna plutselig regnes om i bidrag....

Nå er du kanskje litt vel krass i dine uttalelser, da det er mye du ikke vet!

Det har faktisk han som har vært hjemme da barna var syke i høst, da jeg gikk kurs, slik at jeg skulle få med meg mest mulig av dét.

Han sier sjelden nei til å være hjemme med barna når di er syke. Og også ellers i forholdet deler vi på oppgaver, både når det gjelder hus og barn!

I dag passet det altså _ikke_ og jeg har over hodet ingen grunn til å tvile på ham når han sier han ikke kan!

Man kan bruke -sykt barn - dager ved barnepassers fravær , hvilket det er i dette tilfellet .Ut og lek med god samvittighet du . Uansett er det jo ganger hvor barnet er /har vært syk og ikke er rede til å gå i barnehagen , men kan ut og kose seg litt lell . Barnas hensyn kommer først .

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...