Gjest Destini Skrevet 7. februar 2006 Skrevet 7. februar 2006 Hallo! Vi skal i gang med besøk fra barnevernstjenesten i mars. Er det noe spes vi bør forberede? Ifht økonomi; forventer de at vi har en oversikt over økonomien med inntekter og utgifter, osv? For å sikre at vi er i økonomisk balanse, mener jeg? Og spør de mye ifht helse, eller er det legeattesten de baserer seg på? mvh 0 Siter
Gjest Yljali Skrevet 7. februar 2006 Skrevet 7. februar 2006 Mener å huske at vi ble spurt om økonomi, ja. Sikkert for å sjekke om vi hadde noenlunde kontroll begge to, for det sto ikke noe om det i rapporten. Vi må jo uansett dokumentere økonomien både til bufetat og til giverland. Vi ble innledningsvis i intervjuet bedt om å beskrive hverandre som mennesker. Det kom litt bardus på, og jeg skulle gjerne ha vært forberedt i ettertid. Da kunne jeg jo ha sagt så mye mer! Og så var det ganske mye om bakgrunn og forhold til nær familie, både på godt og vondt. Ut i fra de samtalene henta hun tanker om våre verdier osv. En annen ting som var litt rar å forholde seg til var hvordan vi løste konflikter oss i mellom, og hvordan vi og foreldre løste før, og foreldrene våre seg i mellom. I fhd til helse så diskuteres det ganske mye hvis dere har noen problemstillinger. Hvordan dere lever generelt er vel så viktig. Så bare fortell om dere selv. Veiledningsdokumentet er greit å ha lest igjennom,for da vet dere hva som må besvares. Lykke til - starten er verst, det er godt når man først kommer i gang. Mvh 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.