Gjest pekka Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Her i sør regner det i dag, så får vi se da om det blir snø mot kvelden. Jeg synes snø er fint, men de isete trappene og veiene kunne jeg vært foruten. 0 Siter
laban Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Jeg er vokst opp med slike vintre, og klarer ikke å se på det som unormalt. Bare det ikke blir mildvær og helt uframkommelig, skal jeg takle det (men er glad jeg ikke triller vogn lenger). Sønnen min jobbet fælt i en snøhaug sammen med en kompis på lørdag, og da fikk jeg skikkelig flashback. Som barn bodde jeg et sted hvor det alltid var digre brøytehauger pga. en snuplass for buss (på 60-tallet var bussene viktigere enn privatbilene). Jeg eide, i motsetning til mange jevnaldrende, en "jernspade" som tålte mer enn de myke plastspadene som fantes den gangen, og som var utmerket til å grave snøhuler med. Til og med en julaftens formiddag kan jeg huske jeg bare MÅTTE ut for å hule ut haugene etter at snuplassen var ferdig brøytet for helgen. Jeg husker disse vintrene med fryd og vemod. Vi var ikke så godt kledd som dagens krapyl og hadde både snø i nakken og snø i støvla, men duverden hvor fine hulene ble. Så til alle mødrene her: Selvsagt skal ungene gå på ski, og selvsagt skal de passe seg for brøytebilen, men la dem også få noen timer i snøhaugene med en ordentlig spade. Det har en eller annen verdi som ikke lar seg måle i kroner tror 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Jeg er faktisk kjempefornøyd med vinteren, for det er jo slik en VINTER skal være! Og det er slik jeg husker dem fra da jeg var liten! Masse snæ man kunne ake og base i, gå på ski og lage snøhuler. Men denne vinteren har jeg baby. Så jeg kunne faktisk helst foretrukket nå at snøen forsvant, for alt blir så tungvint og det ender med at jeg ikke gidder bevege meg ut døra. Har ikke garasje så bilen er snødd ned. Skal jeg ut å trille, så er det jo ikke alle steder det er trilleføre. Arg! Jeg kommer på i går. Jeg var på butikken og vesla begynner å skrike. Vel.. hva skal man gjøre da, bortsett fra å komme seg fortsest mulig hjem. Det å trille en skrikende unge hjem på ubrøytede veier, var IKKE morsomt!! Jeg var så sint og svett da jeg kom hjem at fy! 0 Siter
morsan Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Jeg er vokst opp med slike vintre, og klarer ikke å se på det som unormalt. Bare det ikke blir mildvær og helt uframkommelig, skal jeg takle det (men er glad jeg ikke triller vogn lenger). Sønnen min jobbet fælt i en snøhaug sammen med en kompis på lørdag, og da fikk jeg skikkelig flashback. Som barn bodde jeg et sted hvor det alltid var digre brøytehauger pga. en snuplass for buss (på 60-tallet var bussene viktigere enn privatbilene). Jeg eide, i motsetning til mange jevnaldrende, en "jernspade" som tålte mer enn de myke plastspadene som fantes den gangen, og som var utmerket til å grave snøhuler med. Til og med en julaftens formiddag kan jeg huske jeg bare MÅTTE ut for å hule ut haugene etter at snuplassen var ferdig brøytet for helgen. Jeg husker disse vintrene med fryd og vemod. Vi var ikke så godt kledd som dagens krapyl og hadde både snø i nakken og snø i støvla, men duverden hvor fine hulene ble. Så til alle mødrene her: Selvsagt skal ungene gå på ski, og selvsagt skal de passe seg for brøytebilen, men la dem også få noen timer i snøhaugene med en ordentlig spade. Det har en eller annen verdi som ikke lar seg måle i kroner tror *mimre mimre* Jeg husker også de voldsomme brøytehaugene som ble hulet ut!! Det var ikke bussen som var "skylda", men et lite, skrått jorde midt imellom husene, der både brøytebilen og de nærmeste husstandene tømte fra seg snølassene sine. Det var utrolig til tolmodighet vi viste der vi lå og spadde som best vi kunne med de bittesmå spadene våre! ;-) 0 Siter
Sofies mamma Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Uff, da. Jeg som jubler når brøytekantene blir høyere og høyere. Det er jo så fantastisk nydelig nå. Kos dere inne med ullklær og kakao da :-) 0 Siter
Gjest katten kathinka Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Jeg elsker hver millimeter av snø, jeg :-) Tenk deg alternativet da, med slaps, regnvær og grått og trist. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Jeg synes det er fantastisk med endelig en vinter med snø her på Sørlandet. Dessverre slo det om til regn her i går og i natt, men nå har det sndd litt igjen. Og - gjett hva - jeg skal til syden om fem uker :-) 0 Siter
Gjest GA Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Jeg synes det er kjempestas jeg! Hele familien koser seg på ski, med å lage snøhule og ake. Ungene begynner virkelig å få teken både på slalom og langrennski, og så mye snø tror jeg ikke det har vært her på 15 år! Det er deilig å se skikkelige brøytekanter igjen istedenfor sånne små harde brune isskorper, holke og regnevær... Nå kan det bare få lave ned alt det orker, men etter påske kan det godt forsvinne. Da er jeg ferdig med vinter'n. 0 Siter
Lisabeth Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Jeg er så utrolig glad for at det er vinter - skikkelig vinter :-) Februar/mars er den beste tiden på året, ihvertfall når det er snø. Hurra ! 0 Siter
emin Skrevet 9. februar 2006 Skrevet 9. februar 2006 Daaaakar... ;o) For en gangs skyld så er vinteren snudd på hodet; mye snø sørpå og lite snø her i nord. Merkelig egentlig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.