Gå til innhold

Minirin


Gjest Minirin

Anbefalte innlegg

Gjest Minirin

Fåes minirin på blå resept. Hvis ikke- hva koster det? Og kan man få summen man betaler skrevet opp på egenandelskortet? (det kortet som man kan bytte inn i frikort etter så og så mye utgifter)

Er utgifter til minirin noe å ta med når man søker om grunnstønad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi fikk minirin på blå resept, og da kostet det ikke mange kronene.

Utgigter til bleier, "tisselaken", og et faktum at man må opp om natten for å skifte kan du ta med i søknaden på hjelpestønad.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minirin

Vi fikk minirin på blå resept, og da kostet det ikke mange kronene.

Utgigter til bleier, "tisselaken", og et faktum at man må opp om natten for å skifte kan du ta med i søknaden på hjelpestønad.

Hilsen

bleier og tisselaken fåes også på blå resept, så akkurat det har vi ikke utgifter på . Hvordan greide du å få Minirin på blå resept? Har forhørt meg i dag, og det var kun ved hypofysesvikt man fikk det var svaret. Er interessert i hvordan du gikk frem for å få det på blå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bleier og tisselaken fåes også på blå resept, så akkurat det har vi ikke utgifter på . Hvordan greide du å få Minirin på blå resept? Har forhørt meg i dag, og det var kun ved hypofysesvikt man fikk det var svaret. Er interessert i hvordan du gikk frem for å få det på blå?

Det er vel et par år siden sønnen min brukte minirin nesespray, kanskje reglene er forandret på? Han fikk medisinen på blå-resept uten at jeg gjorde noe spesielt.

Det at det ikke skal være på blå-resept nå, syns jeg er utrolig urettferdig, da tre flasker koster nesten 1500 kroner!

L>ykke til!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri Harket, uroterapeut

Minirin er godkjent på blå resept hos barn med primær sengevæting etter 5 års alder,dvs ufrivillig sengevæting, 3 eller flere ganger pr.uke,uten organisk skade eller daglekkasje.Det kan forskrives av alle leger under §9 punkt 6 Når det gjelder blåresepter og egenandel betales ingen egenandel før barnet er 7 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minirin

Minirin er godkjent på blå resept hos barn med primær sengevæting etter 5 års alder,dvs ufrivillig sengevæting, 3 eller flere ganger pr.uke,uten organisk skade eller daglekkasje.Det kan forskrives av alle leger under §9 punkt 6 Når det gjelder blåresepter og egenandel betales ingen egenandel før barnet er 7 år.

Takk for svar, men hvordan kan jeg overbevise legen om at det er sånn? Hva kan jeg evt. henvise til? Sier jeg at jeg har "lest det på internett" sier han bare at det står mye der som ikke er sant. Sitter her med en vanlig hvit resept som jeg ikke har tenkt å gå på apoteket med, hvis jeg kan få det på blå resept.

Forøvrig er sønnen min 7 år, og tisser på seg hver natt. Da burde jo kriteriene være oppfylt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

bleier og tisselaken fåes også på blå resept, så akkurat det har vi ikke utgifter på . Hvordan greide du å få Minirin på blå resept? Har forhørt meg i dag, og det var kun ved hypofysesvikt man fikk det var svaret. Er interessert i hvordan du gikk frem for å få det på blå?

Jeg har vært gjennom prosessen fra hvit til blå resept på Minirin.

Hvis det er en primær enurese, får du Minirin på blå resept. Ved sekundær enurese må du betale selv.(Hvis ikke legen du går til er "grei" og diagnostiserer det som primær uansett)

Problemet er jo like stort enten du har vært våt bestandig, eller har begynt å lekke senere, og prisen på Minirin ligger - avhengig av dose - på 2-300 kr pr uke.

Hvis ikke din faste lege skriver ut M på blå, be om å bli sendt til utredning på barneklinikken. Det er mye å hente ved å få en undersøkelse som utelukker mulige lidelser, og kanskje mest å hente ved å snakke med en som kan mye om dette.

Forskjellen på primær og sekundær enurese er etter det jeg har fått forklart, at P er væting som aldri har gitt seg, men S er væting som har oppstått etter at barnet har vært tørt i en periode og så begynt igjen. Hvor tørr, og hvor lang periode, vet jeg ikke.

Hvis du må bruke M på hvit resept, kan du etter at du senere har fått godkjenning for blå resept, ta med kvitteringene på trygdekontoret, og få igjen mesteparten av det du har lagt ut til Minirin allerede. Her er det foreldelsesfrister, så du må ikke la det gå lang tid før du søker. Er ikke sikker, men mener det er refusjonsmuligheter for de siste 12 mnd.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...