Gå til innhold

Bare for å provosere....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 102
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• amerikafareren

7

• favn

4

• ....AV

3

• Tweetybilla

3

Det som er viktig er å ha RESPEKT for andre og andres valg.

Noen har mulighet og ønske om å gå hjemme. De gjør det. Noen har ikke mulighet eller ikke ønske om å gå hjemme, og er derfor i jobb!!!!!

Mitt valg er 80% jobb. Jeg har ikke mulighet til å jobbe mindre enn dette i akkurat denne jobben. Og det er denne jobben jeg vil ha. Å gå hjemme fulltid hadde antagelig knekt meg. Det er faktisk ikke noe ønske i det hele tatt. Men om jeg hadde kunne velge hadde jeg jobbet 60%.

Det du sier er helt riktig. :)

Det viktige er at den enkelte familie finner den løsningen som passer dem best. Hva alle andre måtte mene om løsningen er irrelevant.

Gjest KariKruskakli

Ja ja du er lykkelig og barna dine er lykkelige, og hva med mannen din opp i alt dette. Du greier sikkert også å være en perfekt kone til ham som står klar med tøflene og avisen når han kommer hjem fra jobb (hvis ikke du er på besøk hos noen gamle, eller passer naboens barn).

Du er sikkert også velstelt og sminket når han kommer hjem og har alltid gourmetiske middager og avskårne blomster på bordet. For ikke å snakke om når du skal på forretningsmiddager sammen med ham (hvem passer barna dine da), da stiller du opp med perfekt kropp og intelligense (nei den var ikke så viktig).

Jeg vet ikke hva du glorifiserer. For det første så må mannen din tjene bra for at du kan være hjemme og ha råd til å ha bil til å kjøre barnehagen på turer. For det andre så nevner du ingenting om hva du får tilbake for barnepass og du virker ikke som en person som gjør noen ting gratis.

Jeg har to voksne barn nå og jeg hadde korte perioder som hjemmeværende da de var små (stort sett var jeg yrkesaktiv). Jeg kan ikke huske at jeg hadde så mye tid til bollebaking og besøk av eldre med små barn. De tok hele min tid. I de siste årene ette at jeg ble skilt har jeg hatt en ekstrajobb i tillegg til full jobb, og gjerne fullt hus med ungdommer når jeg kom hjem. Jeg var like opptatt som småbarnsmor, og det jeg savnet kanskje var å ikke få det roligere med årene. Når jeg oppveide det mot min økonomiske frihet og min selvstendighet så savnet jeg det ikke.

He he, det var det jeg visste at det var deg.

Har du det bra så langt?

Hvor lenge skal du være der?

Hei hei!!!

Har det litt på samme måten som deg. Jeg er hjemme med minstemann. Jeg er i tillegg selvstendig næringsdrivende dagmamma.

Har vært hjemmeværende i mange år nå. Vært i jobb utenfor hjemmet innimellom. Det er godt å treffe andre også :o)

Jeg må si at jeg er litt overrasket over noen av innleggene nedenfor her. Her er jo noen som rett og slett er ufine..!?

Nei. Vi tar alle sammen våre egne valg..., og vi gjør som regel det vi ønsker... eller?

Så på vegne av oss alle sammen; hjemmeværende eller yrkesaktive: HURRA FOR OSS!!!

Gjest KariKruskakli

Hei hei!!!

Har det litt på samme måten som deg. Jeg er hjemme med minstemann. Jeg er i tillegg selvstendig næringsdrivende dagmamma.

Har vært hjemmeværende i mange år nå. Vært i jobb utenfor hjemmet innimellom. Det er godt å treffe andre også :o)

Jeg må si at jeg er litt overrasket over noen av innleggene nedenfor her. Her er jo noen som rett og slett er ufine..!?

Nei. Vi tar alle sammen våre egne valg..., og vi gjør som regel det vi ønsker... eller?

Så på vegne av oss alle sammen; hjemmeværende eller yrkesaktive: HURRA FOR OSS!!!

Om hovedinnlegget hadde vært litt mer saklig, så skulle hun ha fått en saklig debatt.

Men hun legger ikke opp til det.

Jeg tror det er flott for barn å få ha mamma eller pappa hjemme,men ikke for enhver pris.

Ikke hvis det går ut over deg selv. Og her tror jeg det må ha gjort det.

Boller er godt det,men innlegget tyder på at det er ei som hadde trengt å få lufta seg litt.

Annonse

Om hovedinnlegget hadde vært litt mer saklig, så skulle hun ha fått en saklig debatt.

Men hun legger ikke opp til det.

Jeg tror det er flott for barn å få ha mamma eller pappa hjemme,men ikke for enhver pris.

Ikke hvis det går ut over deg selv. Og her tror jeg det må ha gjort det.

Boller er godt det,men innlegget tyder på at det er ei som hadde trengt å få lufta seg litt.

Joda, jeg er enig med deg i det. Men en kan vel svare ordentlig? Eller bare la være å svare?

(Mitt inntrykk etter å ha lest dette innlegget, er at hun slett ikke har det så bra som hun skriver)

Dette innlegget var til tweetybetta og hjemmehjelpen altså.

Så det var ikke til meg? Det var bra, for jeg er nemlig ikke ute etter å nedverdige noen i motsetning til trådstarteren.

Det heter ikke forsvare seg når man starter en tråd med en slik salve.

Gjest også hjemme

Så det var ikke til meg? Det var bra, for jeg er nemlig ikke ute etter å nedverdige noen i motsetning til trådstarteren.

Det heter ikke forsvare seg når man starter en tråd med en slik salve.

Det må da være lov å fortelle det man selv har erfart selv om ikke du likte akkuratt det!? Mye av det hun skriver er sannheten, selv om den sikkert kan være vond å sluke for mange. Selv om hjemmeværende har en del fordeler så er jeg fullstendig klar over at yrkesaktive også har fordeler som jeg ikke har. Dere har helt sikkert mye bedre råd slik at barna deres kan få mere av klær og matereielle goder. Dere får trolig flottere ferier som sikkert gir barna status som våre barn ikke får. Dere har en tryggere fremtid med tanke på jobb og karriere og vil kanskje klare dere bedre om dere blir alene. Jeg har flere ganger veid tungt frem og tilbake om jeg skulle utvide permisjonen eller ikke selv. Etter mye frem og tilbake fann jeg ut at det var best for vår familie inkludert meg selv å være hjemme.

Annonse

Gjest lille rosinen

Jeg syns det er kjempeflott å høre at du har muligheten til å være hjemme med barna! Jeg håper jeg også får det når jeg får barn, eller hvertfall EN av oss til (nesten) enhver tid, men jeg tror nok dessverre at det blir umulig økonomisk, hvis vi ikke er veldig heldig med jobb da...

Jeg vokste selv opp med mamma hjemme som husmor og også med besteforeldre som naboer. Utrolig trygt og godt, skulle ønske jeg kan gi det til mine barn også... Når jeg får noen!

Når jeg leser om den der forferdelige tidsklemma som det skrives så mye om, så mister jeg nesten helt motet. Det er bare ikke et sånt liv jeg vil ha, og hvertfall ikke sånn jeg ønsker at mine barn skal vokse opp... Men vi får se hva vi får til!

Gi meg gjerne en oppskrift på det gode livet med tid og overskudd til barn og hjem :-)

Kos deg med bollene dine du. Jeg for min del trives med å treffe andre mennesker daglig, tjene penger og dermed bidra både til husholdningsbudsjettet og samfunnet ellers.

Virker som du hadde hatt godt av å komme deg ut blant andre folk.

Godt sagt!

amerikafareren

He he, det var det jeg visste at det var deg.

Har du det bra så langt?

Hvor lenge skal du være der?

Selvfolgelig er dette meg, hvem ellers?????

Jeg blir her forhapentligvis varsemestret til midten av mai. Fortsettelsen er usikker om jeg blir her eller der.

Nei desverre har jeg det ikke bra i oyeblikket siden jeg ma finne meg et nytt sted a bo. Har en maneds oppsigelse der hvor jeg bor na, men hun jeg bor hos har sa mye hysteriske tvangshandlinger at jeg klarer ikke mer.

amerikafareren

Joda, jeg er enig med deg i det. Men en kan vel svare ordentlig? Eller bare la være å svare?

(Mitt inntrykk etter å ha lest dette innlegget, er at hun slett ikke har det så bra som hun skriver)

Innlegget legger ikke opp til ordentlige svar. Nar overskriften er "bare for a provosere", hva regner du med da?

Det er veldig lite saklig a trekke duft av nybakte boller inn i debatt om tidsklemma

Jeg ble provosert over måten du ordlegger deg på. Man kan lære en del om sosiale koder dersom man jobber ute en stund...

Må bare få legge til at også jeg er hjemmeværende, men jeg tror da ikke at ungene mine har det så mye bedre enn andres unger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...