Gå til innhold

Bare for å provosere....

Anbefalte innlegg

"Vi har kanskje bare vært flinkere til å planlegge. SÅ DET SÅ...."

Kjære deg, kan du fortelle meg hvordan dere får det til å gå rundt økonomisk med én inntekt?

Har prøvd vi også, men det nytta ikke, og da har ikke min mann lav inntekt heller.

Så kjære deg, om du har tid innimellom bollebaking, nabobarnepass og kjøring frem og tilbake fra div. barnehageturer kan du fortelle meg løsningen på dette problemet, så skal jeg med glede være hjemme med mine barn jeg også.

Fortsetter under...

• Svar 102
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• amerikafareren

7

• favn

4

• ....AV

3

• Tweetybilla

3

Vet du, veldig mye av det du forteller om rekker jeg å gjøre for mine barn også. I tillegg til full jobb som lærer. Og mine barn går også i barnehage, men ikke full tid. Syns det blir litt for mye for de små. Syns ikke du?

Jeg er nok ikke så ofte tilstede i barnehagehverdagen deres, men jeg vet jammen ikke om jeg hadde satt så stor pris på at utenforstående som deg skulle kjøre rundt på mine barn mens de var i barnehagen. Vet jammen ikke om barnehagen din har lov til det - dekkes du av forsikringen deres? Og jeg hadde virkelig stilt spørsmålstegn ved at voksne som ikke har levert nødvendige vandelsattester skulle forholde seg til mine barn. Så hold deg til de gamle, du. Det er fint at du har noe meningsfult å puske med mens barna er

Mine barn har en far også, som har en aktiv rolle i familien vår. Det har kanskje dine barn også, men han ser ikke ut til å være et sentralt element i ditt bilde av livet i hvert fall.

Nå er det langt over sengetid, og mor som er b-menneske koser seg med PC'n. I trygg forvissing om at pappa tar morgenstellet og levner kosen til meg. Det er en av oppgavene vi deler på.

Du synes kanskje du er flink til å planlegge, men i mine øyne er det ikke en utfordring å planlegge og gjennomføre slike dager når man ikke har jobb. Vær heller glad for at du har økonomisk mulighet til å kunne ta de valgene du gjør. Det er det jammen ikke alle som har. For jeg skal ærlig innrømme at jeg kunne godt ha tenkt meg å ha bedre tid til mine gamle, ensomme naboer. Men noe må man jo prioritere bort.

Du har rett når du tviler på at barnehagen har lov å la foreldre frakte andres barn rundt omkring. Det var ikke lov i barnehagen vi brukte - og takk for det.

Det høres i grunnen suspekt ut dette... hvorfor i all verden skulle denne barnehagen ha en slik ad hoc-ordning med denne moren? Sikkert bare tull, hele innlegget.

"Inntrykket mitt er at det faktisk er de som jobber fullt som har lite til overs for de som velger å være hjemmeværende."

Det samme kan man vel si andre veien. Ingen er så lite tolerante overfor fullt arbeidende mødre, som nettopp hjemmeværende husmødre.

For øvrig syns jeg du svartmaler noe voldsomt. Det er ikke synd på mine barn selv om jeg jobber fullt. Vi har tid til både bollebakst og strandturer vi også. Dette "idylliske" husmorlivet du beskriver passer ikke for alle vet du.

Kan ikke si jeg ble spesielt provosert. Jeg kan bare konstantere at jeg er glad jeg ikke lever ditt liv. Det hørtes ikke så fristende ut for meg.

Gjest jajamensan

Nemlig.

Jeg kjenner faktisk til en slik mor som trådstarter gir seg ut for å være.

Hun og barna hadde det helt topp.

Inntil den dagen kom da far i huset ble syk fordi han hadde jobbet rævva av seg, og mor hadde ikke lagt merke til "noen ting".........

Hun ante knapt at det ble betalt forsikringer.

Nei, en slik debatt skal inneholde respekt for hverandres valg, og da må debatten starte annerledes.

...eller far plutselig finner seg en ny,yngre og mer attraktiv kvinne - sannsynligvis uten stasjonsvong full av egne og andres unger.

I en slik situasjon er det veeeeldig greit å ha en egen jobb å livnære seg på, gitt.

Annonse

Du har rett når du tviler på at barnehagen har lov å la foreldre frakte andres barn rundt omkring. Det var ikke lov i barnehagen vi brukte - og takk for det.

Det høres i grunnen suspekt ut dette... hvorfor i all verden skulle denne barnehagen ha en slik ad hoc-ordning med denne moren? Sikkert bare tull, hele innlegget.

Spekulerte veldig på det der jeg også.

Her er det buss eller maxi-taxi som skysser barnehagebarn på tur, dette må da kunne gjennomføres andre steder også??

Hun skriver at barnehagen ikke hadde kommet seg på tur, uten hjemmeværende foreldre som kan kjøre dem. heldig di da, som har en bygd full av hjemmeværende mødre.

Spekulerte veldig på det der jeg også.

Her er det buss eller maxi-taxi som skysser barnehagebarn på tur, dette må da kunne gjennomføres andre steder også??

Hun skriver at barnehagen ikke hadde kommet seg på tur, uten hjemmeværende foreldre som kan kjøre dem. heldig di da, som har en bygd full av hjemmeværende mødre.

De har ikke lov, ikke hvis barnehagen drives forskriftsmessig. Det skal ikke mye til for å tenke seg at evt ulykker kan få dramatiske følger for ansvarsforhold o.a.

Det er bare å håpe for denne damen, alle foreldre ellers, barnehagen og ikke minst ungene at hun ikke blandes inn i ulykker og kvester de små.

Nemlig.

Jeg kjenner faktisk til en slik mor som trådstarter gir seg ut for å være.

Hun og barna hadde det helt topp.

Inntil den dagen kom da far i huset ble syk fordi han hadde jobbet rævva av seg, og mor hadde ikke lagt merke til "noen ting".........

Hun ante knapt at det ble betalt forsikringer.

Nei, en slik debatt skal inneholde respekt for hverandres valg, og da må debatten starte annerledes.

"Inntil den dagen kom da far i huset ble syk fordi han hadde jobbet rævva av seg, og mor hadde ikke lagt merke til "noen ting"........."

Jeg synes det må være et skrekkelig stress og ansvar å være eneforsørger. Nei, det synes jeg det er greit å dele på. Det, også permisjonen når ungene er små. Ungene bør da få mulighet til å kjenne sin far like godt som sin mor.

amerikafareren

Tidsklemma er oppskrytt. Ikke la den debatten ta motet fra deg. Det handler om å prioritere - man MÅ ikke legge lista på høyeste hakk på absolutt alle områder mens man har småbarn.

Men tro heller ikke at ting går av seg selv og at tilværelsen bare skal bestå av kos og idyll. Livet er en gave, men også en oppgave.

Tidsklemma er noe i dagens samfunn som berører alle, også hjemmeværende. Det tar tid å være en bollebakende supermamma som har tid for alle barn i gata og de gamle også;) Våre mødre og bestemødre gjorde ikke noe annet. De fløy ikke rundt hit og dit fordi de ikke hadde tid til det. En husmor før i tiden var opptatt hele tiden, men med andre ting enn vi er opptatt med i dag.

Annonse

Heisann! Måtte kommentere :) Vi jobber fullt begge foreldrene, men turnus-arbeid, slik at det er alltid noen hjemme på ettermiddagen. Vi baker og drar på turer og div.. Så det går an å få til selv om man jobber.. Bare om å gjøre å prioritere bort seg selv en stund :)

Vet du, veldig mye av det du forteller om rekker jeg å gjøre for mine barn også. I tillegg til full jobb som lærer. Og mine barn går også i barnehage, men ikke full tid. Syns det blir litt for mye for de små. Syns ikke du?

Jeg er nok ikke så ofte tilstede i barnehagehverdagen deres, men jeg vet jammen ikke om jeg hadde satt så stor pris på at utenforstående som deg skulle kjøre rundt på mine barn mens de var i barnehagen. Vet jammen ikke om barnehagen din har lov til det - dekkes du av forsikringen deres? Og jeg hadde virkelig stilt spørsmålstegn ved at voksne som ikke har levert nødvendige vandelsattester skulle forholde seg til mine barn. Så hold deg til de gamle, du. Det er fint at du har noe meningsfult å puske med mens barna er

Mine barn har en far også, som har en aktiv rolle i familien vår. Det har kanskje dine barn også, men han ser ikke ut til å være et sentralt element i ditt bilde av livet i hvert fall.

Nå er det langt over sengetid, og mor som er b-menneske koser seg med PC'n. I trygg forvissing om at pappa tar morgenstellet og levner kosen til meg. Det er en av oppgavene vi deler på.

Du synes kanskje du er flink til å planlegge, men i mine øyne er det ikke en utfordring å planlegge og gjennomføre slike dager når man ikke har jobb. Vær heller glad for at du har økonomisk mulighet til å kunne ta de valgene du gjør. Det er det jammen ikke alle som har. For jeg skal ærlig innrømme at jeg kunne godt ha tenkt meg å ha bedre tid til mine gamle, ensomme naboer. Men noe må man jo prioritere bort.

Foreldre blir ofte spurt om å være med å kjøpre - på turer :) (ihvertfall her jeg bor) Ikke alle barnehager som har råd til å bruke taxi ell.l. Selv om jeg er i full jobb, så har jeg tatt meg tid til å være med på slike turer også :) Jammen er jeg goood!

:) Du fikk provokasjonstråden du ønsket. Dol'ere er lett antennelig stoff.

Spøk til side, så syns det er godt å se at så mange mødre/foreldre faktisk har god tid til den viktige kosen i hverdagen - til tross for full jobb. Fikser det sjøl, så jeg vet det går an. Men det er jo bare "tidsklemma" det fokuseres på.

Kos deg videre med bollene dine, men pass på at mannen din får en plass i idyllen - om du har noen mann.

Gjest ute- og hjemme arbeidende

Hmmm.... så mange bollebakende hjemmeværende husmødre somd et tross alt var på 60- og 70-tallet, så kan det da umulig være særlig mange kriminelle og narkomane i vår generasjon?

Ærlig talt, hvilke fordeler (på kort og lang sikt) mener du at dine barn har fremfor mine? Og hva med deg selv, hva gjør du den dagen mannen din stikker? (ikke sikkert han gjøre det, men det kan meget godt hende, bare se på skislmissestatistikken). Og, er du sikker på at det idealet du viser dine barn er helt OK? Jeg tviler litt...

Gjest Persille

"Vet jammen ikke om barnehagen din har lov til det - dekkes du av forsikringen deres? Og jeg hadde virkelig stilt spørsmålstegn ved at voksne som ikke har levert nødvendige vandelsattester skulle forholde seg til mine barn"

Forsikring; nei, foreldre dekkes ikke. Kun de ansatte og barna dekkes av den, og jeg anser det ikke som mitt ansvar dersom en forelder forårsaker en ulykke - da får dennes forsikring dekke det.

Vandelsattest; man har ikke lov til å ha voksne i barnehagen som ikke har vandelsattest - uten diskusjon.

Foreldre har lov til å hente og bringe barn, men per definisjon har de ikke lov til å oppholde seg der...

Jaja, regelrytteri etc - men det er det loven sier...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...