Gå til innhold

Store barn i forsetet - med airbag

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tror det har litt å si hvor robust skjelettet er... Henger vel ofte sammen med vekta.

ja det gjør jo det.

Men mest utsatt er vel hodet i forhold til airbagen?

Hva da med 10 år gamle barn med normal vekt og høyde og hode som en 4-5 åring?

Er det like forsvarlig å sette han i forsete med airbag som en med normalt stort hode?

ja det gjør jo det.

Men mest utsatt er vel hodet i forhold til airbagen?

Hva da med 10 år gamle barn med normal vekt og høyde og hode som en 4-5 åring?

Er det like forsvarlig å sette han i forsete med airbag som en med normalt stort hode?

*lol*

Unnskyld, nå så jeg for meg alle mulige ekstreme varianter av misforhold mellom diverse kroppsdeler :)

Jeg regner med at man må bruke hue litt ;-)

*lol*

Unnskyld, nå så jeg for meg alle mulige ekstreme varianter av misforhold mellom diverse kroppsdeler :)

Jeg regner med at man må bruke hue litt ;-)

haha ler med.:)

Jo det er klart man må tenke fornuftig men det er ikke alltid like lett å ta sånne avgjørelser.

Spurte Trygg Trafikk of fikk følgende svar:

Den generelle anbefalingen er 140 cm, men i den grad vi bruker alder sier vi ca 10 år, så kanskje kan det være greit å vente en stund til, når barnet som du sier er spedbygd, men lang. Hvis barnet sitter foran med airbag er det også fornuftig å passe på å skyve setet godt bakover, så han ikke sitter for nær airbagen. Som du sier er baksetet å foretrekke.

Takk, fint å få en oppklaring :) Da blir barnet sittende bak og du foran?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...