Gjest prust Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Vi har hatt en del problemer med å takle mellomste barnet på 4,5 år. Hun er veldig stri og krever enormt med oppmerksomhet. Jeg hadde samtale med avdelingsleder i barnehagen på fredag, og hun sliter med mye av det samme der som hjemme: vil bestemme, dominerende, snakker stygt og ken være tverr. Hun har selvfølgelig mange gode sider også, men disse negative sidene dominerer veldig i dagliglivet. Jeg og avdelingsleder ble i hvertfall enige om en del felles oppgaver vi kunne jobbe med: positiv oppmerksomhet og ros når hun er snill og grei og gjør gode ting, konsekvent si i fra når hun snakker stygt, og øving på å vente på tur + trene på regler ved hjelp av spill. Vi har nå hatt noen fine dager, der det har vært mye mer harminisk hjemme, hun har vært blidere og jeg har fått mer overskudd og klart å fokusere positivt. MEN - i dag har alt gått på tverke. Vi har skjent og kjeftet på hverandre i hel dag. Jeg får helt "klaus" av at hun HELE tiden følger etter meg og skal være der jeg er og hvis hun en sjelden gang er noen minutter i et annet rom, roper hun "Mammma!!!!!!!" med den ekstremt sterke stemmen sin (målte henne en gang til 115 dB!!!) for å kontrollere hvor jeg er. Blir så sliten av det! Nå er hun og lillesøsteren lagt, og de ligger og roper på mamma i kor, og det har de gjort i en halvtime.... Storebror på snart syv, er jo DEN engelen... :-) Har dere noen råd? Hun trenger grenser, men det er så slitsomt når hun nesten hele tiden tøyer dem og tester om vi holder grensene! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/217770-er-s%C3%A5-lei-av-skrik-og-hyl-og-kjefting-og-mas/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
bb71 Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Joda, har vært borti typen :-) Synes dere har en god plan, men det høres ut som om du trenger pauser for å klare å gjennomføre dette.... Kan dere ha en eller to ettermiddager i uka der hun er med noen hjem, eller f.eks. pappa'n gjør noe med bare henne? Ellers: har dere sjekket hørsel og allergier? Dette kan gi seg utslag i den oppførsel du beskriver. F.eks. vil dårlig hørsel gjøre barn høyrøstet og veldig visuelle (se alt hele tiden). Allergier kan gjøre barn urolige med humørsvingninger. Trøst deg ellers med at slik oppførsel går ofte over når barna blir eldre og klokere og mer selvstendige. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/217770-er-s%C3%A5-lei-av-skrik-og-hyl-og-kjefting-og-mas/#findComment-1608710 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EvyM Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Godt å høre at det finnes flere av dem... Har ei som ligner på 3,5 år... Men foreløbig har de ikke sagt så mye i barnehagen. Bare at hun har en sterk vilje... Hun har også en veldig kraftig stemme! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/217770-er-s%C3%A5-lei-av-skrik-og-hyl-og-kjefting-og-mas/#findComment-1608935 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Godt å høre at det finnes flere av dem... Har ei som ligner på 3,5 år... Men foreløbig har de ikke sagt så mye i barnehagen. Bare at hun har en sterk vilje... Hun har også en veldig kraftig stemme! Hun har hatt tendensen siden hun var rundt to år, men det har tiltatt veldig det siste året. Da jeg hadde samtale med avdleingsleder i høst, sa hun at hun ikke kjente igjen noe av det jeg fortalte. Nå er det en annen avdelingsleder, og hun nye bekreftet mye av det jeg fortalte. Er litt oppgitt. Vil jo at jenta mi skal ha det greit sammen med andre barn, at de skal like henne og hun like dem. Vennskap er jo så viktig! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/217770-er-s%C3%A5-lei-av-skrik-og-hyl-og-kjefting-og-mas/#findComment-1608986 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.