Heffalump Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 I dag var jeg og tullemor (2 år i forrige uke) på et arrangement, og hun hadde med seg en av dukkene sine. En annen liten frøken som var der hadde også med seg dukken sin, og den het visstnok Frøya.... Så i bilen på vei hjem begynte jeg tilfeldigvis å snakke om dukker, og sa til tullemor at kanskje hennes dukke også skulle hatt et navn. Så begynte jeg å foreslå navn til henne: Kanskje den heter Guro? Eller kanskje Lise? Eller Anna? osv, men alle mine forslag ble møtt med et fornærmet "neeei". Til slutt spurte jeg "Men hva heter dukka da?" Svaret var ikke akkurat det jeg hadde ventet meg, og jeg aner ikke hvor hun hentet det fra, men det kom ihvertfall fra tullemor med en selvfølgelig mine: "TELLEFAN." Eh... dumme meg, det burde jeg jo ha tenkt på..... ??? 0 Siter
jubalong70 Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Selvsagt burde du tenkt på det :-) Her i huset heter de fleste dukkene Lise. Spør meg ikke hvorfor. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Jeg hadde en slags tøydokke da jeg var liten som det stod "Made in Hong Kong" på. Den het selvfølgelig "Hongkongeseren" :-) Dokkene her i huset har ikke navn, med unntak av den eneste dokka gutten har - og den heter Markus! 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Selvsagt burde du tenkt på det :-) Her i huset heter de fleste dukkene Lise. Spør meg ikke hvorfor. Min vekslet mellom å hete Petter og Katrine. Jeg klarte aldri helt å bestemme meg for hvilket kjønn den var, tror jeg 0 Siter
org Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Ja, naturligvis, DETTE måtte da selv mor skjønne? Herlig! 0 Siter
Velouria Skrevet 9. februar 2006 Skrevet 9. februar 2006 Morsomt det der, her har dukkene ganske vanlige navn, Tia, Milla, Corali,Tora, Muste og Majer. Noen ganger heter Muste og Majer mange andre navn også, men de andre dukkene har faste navn. Og den gjette feilingen høres veldig kjent ut 0 Siter
KaVa Skrevet 9. februar 2006 Skrevet 9. februar 2006 Selvsagt burde du tenkt på det :-) Her i huset heter de fleste dukkene Lise. Spør meg ikke hvorfor. "Sov dukke lise, sov og bli stor" osv... Derfor het MIN stordukke "lise" da jeg var liten 0 Siter
Noraførr Skrevet 9. februar 2006 Skrevet 9. februar 2006 BabyBorn dukkene vi har i hus heter Beate og Sandra. Beate etter eldste storesøster - og Sandra fra "fuglene veit". Kosebamsene heter mye rart, som f.eks.: En hvit bamse som heter Artur En hund som heter Torbjørn Henriksen Ei lita dukke som heter Dille Det er storesøster som legger navnene selv ) fra 0 Siter
jubalong70 Skrevet 9. februar 2006 Skrevet 9. februar 2006 "Sov dukke lise, sov og bli stor" osv... Derfor het MIN stordukke "lise" da jeg var liten Men jeg tror ikke jentene kan den sangen. Det var storesøster som startet med å kalle dukkene for Lise. Tror hun syntes navnet var fint. Og så hermer lillesøster. 0 Siter
morsan Skrevet 9. februar 2006 Skrevet 9. februar 2006 *S* Mener å huske at jeg som barn leste en bok om ei jente som het Ramona, og hun hadde kalt opp dukken sin etter tantas bil! ;-) Tror det var Chrysler, men hsuker ikke helt. Ihvertfall var det ikke et bilmerke som var veldig vanlig i vårt nabolag, der det gikk i slikt som Opel Kadett og K70 og slikt! ;-) Ramona hadde også en yndlingssang som hun kalte "tigersangen". Det tok litt tid før andre skjønte hvilken sang det var, men det var denne: "I Østens tiger - solen opp"! ;-) 0 Siter
Gjest neve Skrevet 9. februar 2006 Skrevet 9. februar 2006 Herlig:) Her i huset heter alt av dukker og bamser Maria, aner ikke hvorfor. Til og med storebrors krokodille heter Maria.. 0 Siter
laban Skrevet 10. februar 2006 Skrevet 10. februar 2006 *S* Mener å huske at jeg som barn leste en bok om ei jente som het Ramona, og hun hadde kalt opp dukken sin etter tantas bil! ;-) Tror det var Chrysler, men hsuker ikke helt. Ihvertfall var det ikke et bilmerke som var veldig vanlig i vårt nabolag, der det gikk i slikt som Opel Kadett og K70 og slikt! ;-) Ramona hadde også en yndlingssang som hun kalte "tigersangen". Det tok litt tid før andre skjønte hvilken sang det var, men det var denne: "I Østens tiger - solen opp"! ;-) Besus og Ramona-bøkene av Beverly Cleary! Såvidt jeg husker, het Ramonas dokke Chevrolet. 0 Siter
morsan Skrevet 10. februar 2006 Skrevet 10. februar 2006 Besus og Ramona-bøkene av Beverly Cleary! Såvidt jeg husker, het Ramonas dokke Chevrolet. JA!!!! Chevrolet var det ja!! Chrysler begynte på de to samme bokstavene og er amerikansk merje, men deretter sluttet likheten! ;-) 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 12. februar 2006 Skrevet 12. februar 2006 BabyBorn dukkene vi har i hus heter Beate og Sandra. Beate etter eldste storesøster - og Sandra fra "fuglene veit". Kosebamsene heter mye rart, som f.eks.: En hvit bamse som heter Artur En hund som heter Torbjørn Henriksen Ei lita dukke som heter Dille Det er storesøster som legger navnene selv ) fra "En hund som heter Torbjørn Henriksen" Genialt! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.