Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen vært i Mummiland i Finland. Begge mine barn (2 1/2 og 6 år) liker veldig godt å se på mummi på barne-tv. Så nå vurderer vi å dra dit til sommeren istedet for Legoland.

Hvordan er stedet? Er det nok med en dag der? Hvordan reise dit og hvor bor man?

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Mummidalen ligger på en idyllisk liten øy. Den er overraskende liten, ut i fra hvor berømt den er.

Vi kjøpte billetter for to dager, men syntes vi hadde fått med oss alt etter dag 1, så vi droppet dag to.

Det er snille, rolige, aktiviteter der, ikke pariserhjul, berg og dalbaner osb.

Jeg tror nok barna dine er i rette alderen. Min eldste var 9 da vi var der, så for henne ble det litt kjedelig. Yngstemann derimot storkoste seg.

Skrevet

Vi var der for 1,5 år siden. Ungene var 2,5 og 5 år. Bodde på Spa Hotel Nådendal i sånn minisuite. Kjørte bil gjennom Sverige (brukte omtrent en dag på det) og tok Stena Line fra Stockholm om kvelden. Dro innom hotellet og sjekka inn før vi dro rett til Mummiland.

Vi var i Mummiland to dager, og det var masse å se på og gjøre der, fin badestrand og kjempevarmt! Hotellet var flott, med fine bassenger, badstuer etc. Der hadde det nok vært fint uten unger også...

Tredje dagen var vi i Åbo, på middelaldermuseum med skattejakt (spennende) før vi tok ferja til Sverige om kvelden.

På morgenen dro vi rett (dvs vi kjørte feil ørten ganger) til søstra mi som tilfeldigvis bodde der da. Spiste frokost og dro ut på Djurgården.

Overnatta i Stockholm og kjørte hjem igjen grytidlig om morgenen.

Det var en veldig fin tur, gikk greit med ungene i bilen, de koste seg i Mummiland. Eneste problemet var at det var veldig varmt første uka i August. Tips: ta med niste i mummiland, de har nesten bare junk-food (kjøttbullar og pommes frites etc)

Vi betalte 6.500,- for ferje, opphold (to netter på hotell) og billetter.

Gjest Finnen blant dere
Skrevet

Vi var der for 1,5 år siden. Ungene var 2,5 og 5 år. Bodde på Spa Hotel Nådendal i sånn minisuite. Kjørte bil gjennom Sverige (brukte omtrent en dag på det) og tok Stena Line fra Stockholm om kvelden. Dro innom hotellet og sjekka inn før vi dro rett til Mummiland.

Vi var i Mummiland to dager, og det var masse å se på og gjøre der, fin badestrand og kjempevarmt! Hotellet var flott, med fine bassenger, badstuer etc. Der hadde det nok vært fint uten unger også...

Tredje dagen var vi i Åbo, på middelaldermuseum med skattejakt (spennende) før vi tok ferja til Sverige om kvelden.

På morgenen dro vi rett (dvs vi kjørte feil ørten ganger) til søstra mi som tilfeldigvis bodde der da. Spiste frokost og dro ut på Djurgården.

Overnatta i Stockholm og kjørte hjem igjen grytidlig om morgenen.

Det var en veldig fin tur, gikk greit med ungene i bilen, de koste seg i Mummiland. Eneste problemet var at det var veldig varmt første uka i August. Tips: ta med niste i mummiland, de har nesten bare junk-food (kjøttbullar og pommes frites etc)

Vi betalte 6.500,- for ferje, opphold (to netter på hotell) og billetter.

Ikke Stena Line vel - det har vel vært Silja Line eller Viking Line, tenker jeg :o)

Skrevet

Ikke Stena Line vel - det har vel vært Silja Line eller Viking Line, tenker jeg :o)

sikkert. Det var iallefall noe på S!!

Skrevet

Mummidalen ligger på en idyllisk liten øy. Den er overraskende liten, ut i fra hvor berømt den er.

Vi kjøpte billetter for to dager, men syntes vi hadde fått med oss alt etter dag 1, så vi droppet dag to.

Det er snille, rolige, aktiviteter der, ikke pariserhjul, berg og dalbaner osb.

Jeg tror nok barna dine er i rette alderen. Min eldste var 9 da vi var der, så for henne ble det litt kjedelig. Yngstemann derimot storkoste seg.

Vi gjorde som Ulvinnen Lurulf, ga oss etter 1 dag. Ungene var 3 og 4 når vi var der, kanskje litt i minste laget, egentlig.

Mange fine aktiviteter der for 4-5-6-åringer!

Som GA bodde vi i Nådendal, men det ville vi nok ikke gjort igjen. Spahotellet var veldig "voksent", flott på alle måter, men kanskje ikke det vi var ute etter på tur med små barn. Selv om bassenget var deilig, da!

Hadde vi skulle gjort det igjen, ville vi nok prøvd å få hotell i sentrum, tror jeg, og heller tatt dagsturen til Mummidalen på en litt annen måte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...