Gjest gyldenhaar Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Jeg har nylig blitt vegeterianer, har gått litt over 1 mnd nå uten kjøtt. Jeg spiser omtrent det jeg har spist før, bortsett fra at jeg kutter ut kjøttet. Middag kan være taco,gryterett,lasagne,pizza,pannekaker,pommes frites,pasta,ris..... Frokost etc er youghurt, knekkebrød, brød med ost, syltetøy eller grønnsaker. Altså er jeg ikke spesielt variert i matveien. Jeg er imidlertid litt redd for at dette ikke er sunn mat? Eller går dette greit å spise... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Hva gjør du for å sørge for tilstrekkelig inntak av proteiner? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Som Gemini er inne på - du MÅ få i deg nok proteiner. Som vegetarianer kan du få proteiner fra melkeprodukter, linser, andre belgfrukter, nøtter osv. Spiser du egg er det en flott proteinkilde. Det er også viktig at du får i deg nok vitamin B-12. Det beste er nok å ta et vitamin-B-kompleks for å få i seg nok. Det er ufornuftig å bli vegetarianer uten å ha god erfaring med ernæring. For alle er det viktig å ha et variert kosthold, og som vegetarianer er det vanskeligere enn når man spiser kjøtt og fisk. Pannekaker, pommes frites, pizza, pasta og fin ris er ikke spesielt sunn mat. Det meste av det er bortimot bare vommfyll. Jeg foreslår at du bestiller time til en ernæringsfysiolog som har god greie på vegetarmat. Da vil du få hjelp til å sette sammen et kosthold som gir deg alle de næringsstoffen du trenger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Som Gemini er inne på - du MÅ få i deg nok proteiner. Som vegetarianer kan du få proteiner fra melkeprodukter, linser, andre belgfrukter, nøtter osv. Spiser du egg er det en flott proteinkilde. Det er også viktig at du får i deg nok vitamin B-12. Det beste er nok å ta et vitamin-B-kompleks for å få i seg nok. Det er ufornuftig å bli vegetarianer uten å ha god erfaring med ernæring. For alle er det viktig å ha et variert kosthold, og som vegetarianer er det vanskeligere enn når man spiser kjøtt og fisk. Pannekaker, pommes frites, pizza, pasta og fin ris er ikke spesielt sunn mat. Det meste av det er bortimot bare vommfyll. Jeg foreslår at du bestiller time til en ernæringsfysiolog som har god greie på vegetarmat. Da vil du få hjelp til å sette sammen et kosthold som gir deg alle de næringsstoffen du trenger. En pizza kan da være sunn. ) Litt grovmel i deigen og ordentlige råvarer oppå og en salat til så er det jo både sunt og godt! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 En pizza kan da være sunn. ) Litt grovmel i deigen og ordentlige råvarer oppå og en salat til så er det jo både sunt og godt! ) Joda, man kan gjøre en pizza sunn. Men pizza'er generelt er ikke spesielt sunne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mij Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Du må erstatte proteinene i kjøttet med belgfrukter og linser. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.