Gå til innhold

DVD filmer for barn - trenger forslag

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest noen tips

NRK-seriene om Karsten & Petra, samt Linus i Svingen, er koselige.

Mange av Astrid Lindgren-figurene er populære (Emil, Pippi, Madicken ..) dette er også episoder på knappe halvtimen.

Ronja Røverdatter.

Tegnefilmer: Angelina Ballerina.

Da junior var tre fikk han dilla på toy story (den første). Nå har han blitt fire og er altetende når det gjelder animasjons- og tegnefilmer. Her er det variert utvalg, ikke noen som skiller seg ut som favoritt for tiden, men.... Lilo og Stich, Donald, robotene, istid, monsterbedriften, flukten fra hønsegården. Kan nevne i fleng.

Annonse

Kanskje filmen om Tigergutt og filmen om Nasse Nøff kan være OK for jenta di, dersom bambi og løvenes konge er for skumle (i begge de filmene dør jo mamman eller pappan til hoved "personen", og det kan jo være litt skummelt for småtassene).

Nemo

Toy Story (en og to)

Monsterfabrikken (bør kanskje ses sammen med en voksen første gang)

Sabeltann?

Ellers: Barbie-eventyrfilmene er populære hos min niese som er fem år (selv synes jeg de er megadårlige, men jeg er vel ikke akkurat målgruppa :-)

Beatles "Yellow Submarine" er fireåringens desiderte favoritt her i huset, men hun er en meget musikkglad jente, så det er kanskje derfor. Lotta fra Bråkmakergata, Karlson på taket, Bakkebygrenda, Landmusa og Bymusa, Flåklypa (eller råkrypa som 4 åringen sier ;)) og jungelboken.

Mine jenter er 4 og 6, Lotta er eldste sin favoritt.

Annonse

Gjest Persille

Billa er 3 om en mnd, og for tiden er favoritten Madagaskar. Men vi har vært innom Jungelboken, Nemo, Shrek, Askepott, Robin Hood, Heffalompen, div. Ole Brum og Antz. Hun synes ikke Snehvit, løvenes konge og Basil er noe moro - så de lar vi ligge så lenge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...