Gå til innhold

Klokka 0540: "Nam-nam, mamma!"

Anbefalte innlegg

SNuppa mi sovna jo som sagt klokka seks, og da måtte jeg vekke henne kvart på åtte da vi skulle gå. Frokost spiste hu i barnehagen i dag.

Synes det er for tidlig å droppe dagsovingen også. Hun er ikke fylt to år ennå.

Hva skal vi gjøre????

Jeg har klart å lirke til døgnet med å forsiktig flytte det i den retningen jeg vil ha det, og konsekvent holdt på de nye tidspunktene 2-3 uker, men det var ikke like lett i den alderen som nå.

Mørke, mørke gardiner og vi kuttet ut dagsovingen like før 2-års dagen. Men da var det også vanskelig å få henne til å sove om dagen, i tillegg til at nettene varte bare 9-10 timer.

Merket effekten av kuttet dagsoving etter et par uker med gråt og tenders gnidsel. Da begynte hun å kompensere med å sove lengre om natta.

Ellers har jeg ikke blitt vekket før 07 noen gang. Litt bortskjemt. Jepp. Studerer og trenger ikke jage opp tidlig om morran :) (har ingen tidlige forelesninger).

Ellers er det jo en sjanse for at dette ikke nødvendigvis er hennes morgen, men at hun er av dem som rett og slett våkner om natta. Det finnes jo et par av dem. Neste gang blir det 03 skal du se :) *optimistisk*

Min erfaring er at man ikke ser effekt av søvnjusteringer mht dagsoving (nedkutting av lengde? Kutte ut hele greia?) eller å flytte natten (frem eller tilbake) før etter et par uker med de nye tidspunktene.

Så ville ikke gitt opp med en gang.

Fortsetter under...

Gjest ufrivillig morgenfugl

I dag startet hun dagen kvart på fem! Grøss og gru!

Hun var lys våken, og ville opp. Jeg tok henne med i senga vår. Der lå hun og pludret og vred på seg til klokka var seks... da sovnet hun. Men da var det ti minutter til papaen skulle opp og en halvtime til jeg skulle opp...

Huff og grøss... Du har min fulle sympati! Har ingen tips desverre... Eller forresten hva med å tegne på sånn "søvn-skjema" (tegning av en klokke der man skal tegne inn når og hvor lenge barnet sover) på den måten kan du (etter en ukes tid el noe sånt) se hvor mye søvn barnet i gjennomsnitt trenger i døgnet, og så må det "fordeles" på natt og evt dagsoving.

Når legger hun seg da? Kan det kanskje hjelpe å forskyve leggingen litt?

Vi gikk i motsatt retning, og i dag våknet snuppa 06:30. Tidlig nok synes jeg, men okey...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...