Gå til innhold

Fra melk- til vanngrøt

Anbefalte innlegg

Gjest trultemor25

Jeg har til nå gitt tuppa 4 mnders grøt som skal blandes med melk. Bruker da morsmelk. Og dette går ned på høykant. Nå vil jeg gjerne begynne med 4 mnders hvete og ris som skal blandes med vann, for det første for å slippe å pumpe melk til grøten hver dag og for det andre for å begynne litt med gluten sånn at hun kan gå over på 6 mnders grøt.

Men til nå har hun ikke likt denne "vanngrøten" noe særlig. Er det vanlig at overgangen her er problematisk? Sikkert et teit spm men grøtinga har gått så bra til nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/217843-fra-melk-til-vanngr%C3%B8t/
Del på andre sider

Fortsetter under...

morsmelk er også ganske søtt!!

Ellers så er "vann"grøtene like gode. Det morsmelkserstattning eller skummetmelk pulver i. Så det blir vel det samme?!?!

Lykke til

Dette svaret skjønte jeg ikke.

Det er jo det jeg sier, at morsmelk er søt; søtere enn vanlig melkepulver.

Annonse

Jeg ville ikke tatt erstatning i. Det er ikke det samme som morsmelk.

Min erfaring er at det ble veldig populært da jeg bare tok litt morsmelk i. Pumpet ikke eller noe sånt, men melket litt rett fra puppen. Da ble den kjemepgod den vanngrøten og. Skal ikke så mye til, bare litt kjent smak.

Gjest trultemor25

Jeg ville ikke tatt erstatning i. Det er ikke det samme som morsmelk.

Min erfaring er at det ble veldig populært da jeg bare tok litt morsmelk i. Pumpet ikke eller noe sånt, men melket litt rett fra puppen. Da ble den kjemepgod den vanngrøten og. Skal ikke så mye til, bare litt kjent smak.

Ok, da prøver jeg det!

Eller kanskje putte litt sånn fruktpure oppi? Det liker hun.

Ok, da prøver jeg det!

Eller kanskje putte litt sånn fruktpure oppi? Det liker hun.

Ja, det kan du og. Vi tok litt sviskesaft og blandet i noen ganger og, for det var hun vant til. Det måtte alltid være med en kjent smak i noe nytt i starten. Ga seg av seg selv, ikke var det noe stress heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...