Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvordan gjør jeg når vi skal varme opp melk som jeg har frosset ned? Kan man tine i micro? Har hørt at antistoffa forsvinner, og jeg tror minsten trenger dem nå siden alle her er syke.

Jeg har frosset melken i tåteflasker. GÅr det ann nå tine de i flaskene og gi rett fra dem?

Hvor lenge i forveien tar dere den ut av fryseren?

Hvor lenge kan den stå tinet i kjøleskapet?

Trenger tips om dette og gode råd. Hvor lett er det å få en 1 1/2 mnd baby til å ta flaske for første gang? Er det dristig å forsøke det første gang når jeg er borte?

Hvor ofte spiser din baby? Forskjell når de får fra flaske - morsmelk?

Mange spm. Håper noen vil ta seg tid å svare. Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/217869-oppvarming-av-morsmelk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

La pappan gi flasken til babyen, men ikke gjør det når du allerede er borte (vær gjerne i et annet rom). For mange babyer er det veldig uvant og det kan ta litt tid før de klarere/liker å drikke fra flaske.

La melken tine på kjøkkenbenken og varm så i vanlig vannbad til den blir passe lunken - ikke varm i mikro.

Jeg ville tint den natten over i kjølskap Eller 1-2 timer på benken, deretter i vannbad.

1 døgn tint i kjølskap.

Min baby fikk morsmelk hver 2, time på den tiden + 2 nattamminger. Ga aldri flaske.

Jeg ville ikke gitt en så liten baby melk fra flaske. Ville ikke risikert det rett og slett fordi en del barn liker flaske veldig godt og nekter å ta brystet etterpå. Man vet ikke på forhånd hvilke barn det gjelder. Hvis jeg måtte være borte fra barnet når det er så lite, så hadde pappa gitt melk med kopp ja, det går faktisk an med en så liten baby!) eller skje eller sprøyte. Ikke noe annet å suge på enn brystet. Men det er sånn jeg ville gjort det.

Gjest trultemor25

Vannbad, ikke mikro!

Holdbar ett døgn i kjøleskap. Melka kan bare varmes opp én gang! Drikker ikke barnet opp alt så kast resten, ikke spar på det til en annen gang.

Skal du gi ungen flaske fordi du ikke skal være hjemme så må denne øves på sånn at du vet at barnet tar flaska. Øv en gang i uka i noen uker, det gjorde hvertfall vi og det var null problem hverken med amminga etterpå eller å spise av flaska når jeg ikke var der.

Heisann..

Jeg anbefaler å prøve flaske før du drar bort.. Vi har ei lita tulle som nekter plent å ta flaske og vi har forsøkt noen ganger nå - tror ikke nødvendigvis det blir slik med din men kjedelig hvis pappaen skulle få problemer når du ikke er tilstede. Ellers med storebror så gav vi han flaske like ofte som når det var puppetid (ca. hver 3 time), men det er jo også forskjellig fra barn til barn.

Jeg håper ihvertfall min lille jente snart snart tar flaske, for det er litt betryggende å vite at hun tar den hvis jeg ikke kunne være tilstede en gang:)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...