Gå til innhold

Mat hver 2 time

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Han kan suge i timevis hvis han får lov. Men lar han stort sett bare ligge der ca 10 min på hver pupp. Tømmer begge på en gang, ja.

Jeg har aldri melkespreng, så kanskje det er litt lite melk?

Men mengden burde jo være tilpasset han, han får jo mat når han vil.

Får vel bare holde ut :-)

Har prøvd flaske både med tillegg og morsmelk. Det er flasken han blir forbannet på.

Han tok flaske da han var mindre, jeg har allerede vært borte en helg og det gikk kjempefint. Men nå, nei!

Jeg ville kanskje prøve å la han ligge litt lenger på hver side - gjerne 15-20 min. Og når han er ferdig med den andre kan du prøve å tilby den første igjen. På den måten får du i allefall mer melk. Og at du neste gang gjør det samme, men da bytter om slik at han får to ganger fra den andre.

Bebisen min fikk mat så ofte de første månedene. Jeg tenkte i grunnen ikke over det, så for meg ble det ikke noe problem. Nå som hun snart er 7 mnd sover hun økter på inntil 3,5 timer, så da blir det litt sjeldnere. Men jeg gir henne fremdeles så ofte hun vil ha.

Hun krever ikke pupp hver natt lenger, men gir henne ofte ett måltid. Hun sover som regel mellom 6 og 10 timer før hun vil ha pupp.

Annonse

Etter at jeg smakte på den selv ble den aldri mer servert i sin rene form.

Som velling var den topp.

;-)

mvh

Risgrøten var ikke populær her i huset heller og ble ikke innkjøpt mer etter at jeg selv smakte. :o)

Maisgrøten gikk ned på høykant som velling en lang periode med Snuppa husker jeg.

Min eldste spiste hver annen time ( minst) dag og natt til hun var 5-6 mnd. Grøt hjalp ikke på det. Hun var god og rund, så hun fikk nok mat. Men noen barn har større behov for mat ofte en andre ( og mindre søvnebehov...). Hun tok heller ikke flaske eller smukk.

Min yngste spiste sjeldnere og la ikke så godt på seg. Det var mer bekymringsfullt...

Dette ordner seg av seg selv i løpetavnoen mnd vil jeg tro, og tiden går fort! Å la en 3 mnd gamme baby skrike ville jeg aldri gjort!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...