Gå til innhold

Lengde og vekt ved 3,5 års alder

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Oppdaget plutselig at Lillebarnet mitt snart er 3,5 år...hjelp!

Men hun er altså 94 cm og 12-13 kg. Litt lubben i kjakene, men ellers fin og god.

Hun ruver ikke i terrenget akkurat, men hun tar det igjen i snakkament og personlighet:-)

Uff, har ikke sjekket vekt og lengde på henne siden siste tur til Helsestasjonene i fjor sommer, jeg...

Sjekker dere dette ofte selv hjemme? Jeg vil anta, uten at jeg har veid eller målt, at jenta mi på snart 3 år er ca 98 - 100 cm og ca 15 kg.

Er jeg sløv som ikke måler? Jeg ser på de andre barna i barnehagen på samme alder og sammenligner høyden med de, og jeg tror hun ligger omtrent likt med de andre der...

*hjem og veie og måle*

Uff, har ikke sjekket vekt og lengde på henne siden siste tur til Helsestasjonene i fjor sommer, jeg...

Sjekker dere dette ofte selv hjemme? Jeg vil anta, uten at jeg har veid eller målt, at jenta mi på snart 3 år er ca 98 - 100 cm og ca 15 kg.

Er jeg sløv som ikke måler? Jeg ser på de andre barna i barnehagen på samme alder og sammenligner høyden med de, og jeg tror hun ligger omtrent likt med de andre der...

*hjem og veie og måle*

Åh, det var godt å høre at det ikke bare er vi som er "sløve" på dette området!

Ungene veies ikke hjemme, har overhode ikke noe fokus på vekt verken for store eller små.

Lengden på ungene har vi fra vi skaffet oss pass i november, og da var snuppa på 3,5 år 98 cm lang. Etter det har vi ikke målt, nei.

Registrerer at hun er jevnhøy og jevn"tjukk" som de andre jevnaldrende i barnehagen. Jevnt over.

He-he.

Ungene veies ikke hjemme, har overhode ikke noe fokus på vekt verken for store eller små.

Lengden på ungene har vi fra vi skaffet oss pass i november, og da var snuppa på 3,5 år 98 cm lang. Etter det har vi ikke målt, nei.

Registrerer at hun er jevnhøy og jevn"tjukk" som de andre jevnaldrende i barnehagen. Jevnt over.

He-he.

Fint å høre at vi er flere!

Jeg mener at jeg hadde lagt merke til dersom størrelsen på jenta min hadde hatt stort avvik i forhold til andre jevnaldrende, og selvsagt hadde jeg sjekket opp dette da.

Annonse

*hjem og veie og måle*

Nei, det er vel ikke spesielt sløvt. :-) Vi veier for å vite i forbindelse med f.eks. antibiotika og den slags. Og lengdemåling blir en gang i blant bare for å vite, eller fordi vi skal bestille noen klær over nettet og sånt. :-)

Gjest Elextra

He-he.

Sløve? Det er vel ingen grunn til å oppsøke helsestasjonen kun for å veie og måle, vel?

Antakelig var det jeg som leste for fort og misforstod, jeg synes du sa at du var sløv som ikke hadde sjekket dette på helsestasjonen oftere.

Tror ikke det, nei. Og uansett - jeg mener IKKE det.

Vi måler og veier KUN når vi er innkalt til helsestasjonen. Og når vi skaffer oss pass.

He-he.

Men du vet- man trenger jo ikke svare i en tråd hvis man syns det er helt meningsløst! :-) Det er bare å hoppe over det. Jeg spør jo de som faktisk vet. :-)

Men du vet- man trenger jo ikke svare i en tråd hvis man syns det er helt meningsløst! :-) Det er bare å hoppe over det. Jeg spør jo de som faktisk vet. :-)

Jeg svarte vel strengt tatt på Luska sitt svar, egentlig, mest for å gi henne støtte i forhold til sløvhetsgraden på oss som ikke har den hele og fulle oversikt over barnas lengde og vekt til enhver tid.

Og forøvrig har du rett.

Annonse

HEi,

min sønn på 3,5 år er 113 cm og 21.5 kg. han er med andre ord stor for alderen - noe som kan være litt leit av og til fordi andre behandler ham som eldre enn han er og forventer for mye av ham. Han synes også han er større enn sine jevngamle venner, og det er litt vanskelig å forklare at han er høyere, men ikke eldre,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...