Gå til innhold

6 mnd og mat..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da min var på den alderen, mener jeg å huske at måltidene gjennom dagen var omtrent slik:

Morgen: pupp og grøt, evt. brødbiter

Mellom: pupp, innimellom kanskje litt brødbiter

Middag: middagsglass fra Nestlé

Kvelds: grøt og pupp

Også kanskje enda litt mer pupp innimellom i løpet av døgnet, etter behov.

Hvis du passer på å ha lite krydder i, kan barnet etterhvert smake på deres middagsmat også. Kanskje best å vente litt enda, til ca. 8-9 mnd alder kanskje.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/217974-6-mnd-og-mat/#findComment-1611005
Del på andre sider

Gjest trultemor25

Lilletuppa mi er 6.5 mnd og jeg har en stund gitt kveldsgrøt. Har begynt med formiddagsgrøt hvor hun får fruktmos til dessert og så pupp, og har tenkt meg videre med middag, enten med glass eller noe jeg lager selv, og så frokost med brødbiter. Men har ikke kommet lenger enn til formiddagsgrøten. Altså hun får 2 måltider i døgnet som ikke er pupp, kanskje innimellom fruktmos som mellommåltid.

Vanskelig dette her med måltider altså. :) Lykke til. Greia er også å finne ut hva det er som passer for dere.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/217974-6-mnd-og-mat/#findComment-1611433
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...