Gå til innhold

Dårlig mor?

Anbefalte innlegg

Det er liksom det å "legge litt jobb i å finne det riktige" som er min dårlige samvittighet da.. Jeg kjøper når jeg skal ha og tenker ikke før etterpå ;-)

Det er fordi jeg har bpmmet nok ganger på votter f.eks. Mye jeg bare kjøper og det fungerer jo det.

Fortsetter under...

• Svar 99
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

6

• Rhea Silvia

5

• bb71

4

• Dorthe

2

Cherrox egener seg ikke under 5 minus... De blir helt stive og knitrende og ubehagelige og kalde :-)

Det fant jeg først ut da vi hadde en periode med under 10 minus her jeg bor, i vinter.

M.v.h.

åja. kanskje det var varmere på 80-tallet? :) Husker ikke at jeg led noen nød eller at jeg brukte andre støvler. Det fantes ingen gore-tex. På den annen side "husker" ikke kroppen smerte (min teori er at det er derfor folk får flere barn :) og kalde tær kan være sabla vondt!

Det er uansett supert for barnas del at dagens mødre er klar over dette.

Gjest sjøstjerna

Slapp av... Du er sikkert ei god mor. Reflekterte mødre er ofte det, vet du.

Og hva som er god mor- er definisjonspørsmål. For meg er en god mor ei mor som tar seg tid til barnet. Som trøster, er tålmodig, og er glad i barnet. Hvorvidt mor bekler barnet med flere lag med ull betyr ingenting for min definisjon over "god mor"...

Dette sier ei mor- til barn som ikke bruker ull...men som har i snitt bare en sykedag hver pr år...

Slapp av... Du er sikkert ei god mor. Reflekterte mødre er ofte det, vet du.

Og hva som er god mor- er definisjonspørsmål. For meg er en god mor ei mor som tar seg tid til barnet. Som trøster, er tålmodig, og er glad i barnet. Hvorvidt mor bekler barnet med flere lag med ull betyr ingenting for min definisjon over "god mor"...

Dette sier ei mor- til barn som ikke bruker ull...men som har i snitt bare en sykedag hver pr år...

Thank's :-)

Annonse

Gjest girasol

åja. kanskje det var varmere på 80-tallet? :) Husker ikke at jeg led noen nød eller at jeg brukte andre støvler. Det fantes ingen gore-tex. På den annen side "husker" ikke kroppen smerte (min teori er at det er derfor folk får flere barn :) og kalde tær kan være sabla vondt!

Det er uansett supert for barnas del at dagens mødre er klar over dette.

Ja det er sant :-)

Eh, det måtte jeg gjort. Evt. bommullsstillongs. Minsten hater ull som pesten.. Men han har jo fleece utenpå der igjen, og vinterdress ytterst. Og i dag var vi på skitur i denne habitten. Den eneste som ikke syntes det var kaldt på slutten, var han..

Barnet jeg snakker om fikk neglesprett. Men det varierer jo litt fra barn til barn hva de trenger å ha på.

Vi er slike ull menensker, og etter en periode i barnehage så ser jeg at ull er helt uovertreffelig (heter det det?, for et rart ord).

Og mine varme barn, elsker sine ullklær fordi de ikke blir våte av svette. Og det er til den varmeste av dem jeg har kjøpt reimadress, nettopp fordi han trenger å få ut litt steam.

For meg er det å kjøpe ullklær og skikkelig yttertøy ikke noe arbeid, ikke noe jeg bruker så mange tanker på.

Ungene mine jubler når de får nye ullklær ( selv på julaften), de henter de selv frem også i sure regnversdager på sommeren. OG niåringen lurte på om svart ulltrøye (med blonder) var fint nok til å bruke i selskap.

Nå det kommer til votter så har jeg bare en ting å si. Jeg har et par til 600 kr jeg aldri har brukt, og når jeg ser bort fra Reimavottene så er det et par til 10 kr som er favoritten her i huset.

Jeg er vel en slik ullfantast at jeg mener så lenge barna har ull innerst er det ikke så nøye med som er utenpå...

Jeg hadde vel bare inntrykk av at noen dol-mammaer virkelig legger sin sjel i å finne klær som funker :-)

Er det minusgrader er ull et must her også (når ungene skal på skolen og i barnehagen). Problemet er at de påstår at de blir svette i ull....Jeg har kjøpt ullundertøy fra Iris og det skal jo funke bra, så hvorfor de klager er meg en gåte ;-)

Jeg hadde vel bare inntrykk av at noen dol-mammaer virkelig legger sin sjel i å finne klær som funker :-)

Er det minusgrader er ull et must her også (når ungene skal på skolen og i barnehagen). Problemet er at de påstår at de blir svette i ull....Jeg har kjøpt ullundertøy fra Iris og det skal jo funke bra, så hvorfor de klager er meg en gåte ;-)

Har du prøvt ullundertøy med blonder på? Det har overbevist den mest skeptiske motstanderen jeg kjenner (jente altså). Jeg trodde det bare var tull, men eldste jenta mi synes de er råtøffe! Eller rosa ullundertøy, lekkert under dongerikjoler.

Det viktigste er vel at barna er varme og trives med klærne, jeg legger iallefall ikke min definisjon om god/dårlig mor der :-)

Annonse

Er det?

Hittil i år har det vert flere plussgrader enn minusgrader, og det selv om vi hadde en uke med ned i - 10.

Vestlendigner og kystmenesker har milde vintre ( men ull er flott da også) :-)

Hm, det kan være :) I Oslo har det i alle fall vært ganske så stabilt med minusgrader.

Men jeg stemmer altså for ull, uansett. Det jeg ser hos barna i barnehagen, så er det faktisk bedre at de ikke har strømpebukse enn at de har bomull innerst. Det kan være jeg ikke har møtt de barna som er varme uansett påkledning, da :)

Hm, det kan være :) I Oslo har det i alle fall vært ganske så stabilt med minusgrader.

Men jeg stemmer altså for ull, uansett. Det jeg ser hos barna i barnehagen, så er det faktisk bedre at de ikke har strømpebukse enn at de har bomull innerst. Det kan være jeg ikke har møtt de barna som er varme uansett påkledning, da :)

Jeg har et slikt barn som er varmt uansett, men tro meg, ull er best da også. :-)

Et lag med ull/silke er det som gjør at det ikke blir ubehagelig og klamt. Men han hadde ikke fryst med bare bomull, men det hadde vert ubehagelig.

Samme unge har forresten funnet ut at når det regner om sommeren er det beste antrekket kortermet ulltrøye, avklippet ullstilongs og regntøy! Han er 6,5 år!

Men minusgrader har vi ikke mye av på desse kanter... særlig ikke i år!

Jeg har et slikt barn som er varmt uansett, men tro meg, ull er best da også. :-)

Et lag med ull/silke er det som gjør at det ikke blir ubehagelig og klamt. Men han hadde ikke fryst med bare bomull, men det hadde vert ubehagelig.

Samme unge har forresten funnet ut at når det regner om sommeren er det beste antrekket kortermet ulltrøye, avklippet ullstilongs og regntøy! Han er 6,5 år!

Men minusgrader har vi ikke mye av på desse kanter... særlig ikke i år!

Fornuftig barn du har :)

Har du prøvt ullundertøy med blonder på? Det har overbevist den mest skeptiske motstanderen jeg kjenner (jente altså). Jeg trodde det bare var tull, men eldste jenta mi synes de er råtøffe! Eller rosa ullundertøy, lekkert under dongerikjoler.

Det viktigste er vel at barna er varme og trives med klærne, jeg legger iallefall ikke min definisjon om god/dårlig mor der :-)

Ifjor var det blonder, men det er visst innmari barnslig i år ;-)

Femåringen har knallrosa og åtteåringen himmelblått og mørkeblått ullundertøy. Tror de er rimelig fornøyde, men de skal helst ha trøyer uten ermer :-(

Jeg har iallefall innsett at det ikke bare er jeg som er litt "sløv"(?) ang. slikt ;-)

Ifjor var det blonder, men det er visst innmari barnslig i år ;-)

Femåringen har knallrosa og åtteåringen himmelblått og mørkeblått ullundertøy. Tror de er rimelig fornøyde, men de skal helst ha trøyer uten ermer :-(

Jeg har iallefall innsett at det ikke bare er jeg som er litt "sløv"(?) ang. slikt ;-)

Nøstebarn har kortermede ull og ull/silketrøyer. Og singleter, som 9 åringen sverger til.

Lillemor her har en nydelig limegrønntrøye!

Et tips for neste år kanskje?

:-)

Gjest Fenrisulven

Mulig det er mitt innlegg ang votter som satte deg på tanken?!

Når poden fryser fingerne av seg med alt annet av votter jeg har prøvd, så er jeg villig til å sette himmel og jord i bevegelse for å få tak i noen som andre har god erfaring med.

Vi bruker ull under Trolldressen også... ;-)

Funker dine valg for deg og dine barn så hvorfor bry seg med hva vi andre styrer med!

Du er sikkert ikke noe dårlig mor, det er det ikke merket på vottene som avgjør!!

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...