Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

10-åringen skal bake en kake. Og denne gangen sier hun at hun ikke vil ha hjelp. Det betyr at hun må bruke håndmixer.. Jeg er litt skeptisk, men kan jo henne jeg er litt for redd der.. Lar dere en 10-åring bruke håndmixer?

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Ja. Men uten hjelp betyr jo ikke at du skal være ute av huset. Du kan jo stå litt unna, så du er tilgjengelig hvis noe skulle skje.

Det går sikkert bra.

Skrevet

Selvsagt?

Sølet må de tørke opp selv og etter noen ganger forstår de hva som skal til for ikke å søle.

Han på 6,5 år klarer flott å bruke håndmikser uten å søle.

Skrevet

Det gjør mine unger, og de er snart 5 og 3,5... Men jeg er jo ikke langt unna, da, for det blir litt for tungt for minstejenta, og da må jeg ta over.

5-åringen fikser det selv.

Skrevet

Hvorfor ikke? Er du engstelig for sølet? en 10 åring skader seg jo ikke på den?!?

Skrevet

Selvsagt?

Sølet må de tørke opp selv og etter noen ganger forstår de hva som skal til for ikke å søle.

Jeg er ikke redd for sølet, men for at hun skal skade seg. Men nå har hun brukt den, og det gikk jo utrolig bra :o)

Ja, jeg er litt pysete, men prøver å skjerpe meg :-)

Skrevet

Det gjør mine unger, og de er snart 5 og 3,5... Men jeg er jo ikke langt unna, da, for det blir litt for tungt for minstejenta, og da må jeg ta over.

5-åringen fikser det selv.

Oj.. jo, ser jo at jeg er pinglemor når det gjelder sånt :-)

Skrevet

Jeg har ikke så store barn. Men hvis 8-åringen spør, kommer jeg til å la ham bruke mixeren. Han er stor nok syns jeg.

Gjest kjøttfarse
Skrevet

Kanskje informere om at de ikke må putte hånda oppi bollen når de mixer..

"Oj, det hadde de ikke tenkt på var mulig...ooops!,æææææææææ!!"

Skrevet

Jeg lar min niese på 6 år gjøre det. Husker jeg gjorde det da jeg var 6,5 og gikk i 1. klasse. Ingen av oss har blitt farse eller griset mye.

Skrevet

Jeg laget mat med håndmixer selv da jeg var 8 år gammel. Tror nok at en 10-åring ikke vil ha noen problemer med det.

Skrevet

Sett opp langt hår så det ikke kjører seg fast i mikseren...

Gjest Elextra
Skrevet

Selvsagt?

Når jeg ikke lar mine små barn bruke håndmikser har det lite med frykt for søl å gjøre.

Gjest Elextra
Skrevet

Antakelig går det helt fint, tror selv jeg opererte håndmiksere fra tidligere enn ti år.

Generelt kommer det veldig an på barnet. Selv har jeg to barn, ett forsiktig og påpasselig, ett litt slumsete og uvørent.

Skrevet

Når jeg ikke lar mine små barn bruke håndmikser har det lite med frykt for søl å gjøre.

Med en "normal" 10 åring er det eneste jeg kan se kan være problemet.

Med yngre barn, vel, jeg har aldri opplevd at noe barn har prøvt å stikke fingrene ned i mens den er igang, ikke etter 5 års alderen ialelfall. Men jeg kan forstå at det kan være et problem.

men her var det snakk om en ti åring.

Gjest Elextra
Skrevet

Med en "normal" 10 åring er det eneste jeg kan se kan være problemet.

Med yngre barn, vel, jeg har aldri opplevd at noe barn har prøvt å stikke fingrene ned i mens den er igang, ikke etter 5 års alderen ialelfall. Men jeg kan forstå at det kan være et problem.

men her var det snakk om en ti åring.

Skjønner hva du mener...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...